اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسکورت هواپیمای «ایزی جت» توسط اف-18 پس از تهدید بمبگذاری +فیلم

رسانه‌ها از اسکورت هواپیمای مسافربری خطوط «ایزی جت» متعلق به انگلیس از سوی جنگنده‌ «اف-18» نیروی هوایی اسپانیا پس از تهدید بمبگذاری خبر دادند.

اسکورت هواپیمای «ایزی جت» توسط اف-18 پس از تهدید بمبگذاری +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از اسکورت یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «ایزی جت» متعلق به انگلیس از سوی جنگنده‌ «اف-۱۸» نیروی هوایی اسپانیا پس از تهدید بمبگذاری خبر دادند.

به نوشته روزنامه «میرور»، پرواز شرکت ایزی جت از «گاتویک» در انگلیس به «مینورکا» در اسپانیا در حالیکه مسافران مبهوت از پنجره تماشا می‌کردند توسط یک جنگنده اف-۱۸ اسکورت شد. شرکت ایزی جت این حادثه را تایید کرد و گفت که پرواز روز یکشنبه به سلامت به زمین نشست.

روز دوشنبه جزئیات بیشتری از این حادثه آشکار  و مشخص شد که  یک فروند هواپیمای خطوط ایزی جت توسط یک جنگنده اسپانیایی پس از اینکه یک مسافر ۱۸ ساله انگلیسی در هواپیما تهدید به بمبگذاری کرده بود، اسکورت شد.

این نوجوان شب گذشته پس از اینکه هواپیمای گاتویک به مینورکا به زمین نشست توسط پلیس دستگیر شد. تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که این هواپیما قبل از رسیدن به مقصد توسط یک جنگنده اف-۱۸  نیروی هوایی اسپانیا اسکورت می‌شود.

یکی از سخنگویان ایزی جت گفت: «ایزی جت  تایید کند که پرواز شماره EZY۸۳۰۳ از گاتویک لندن به مینورکا در حین فرود توسط هواپیمای نظامی اسکورت شده و به دلیل بررسی‌های امنیتی با تاخیر در پیاده‌شدن مسافران مواجه شد.»

 

گفته می‌شود این تهدید از طریق یک شبکه اجتماعی ارسال شده است. هنگامی که این هواپیما فرود آمد، به منطقه‌ای دور از پایانه اصلی و سایر هواپیماها منتقل شد.

گارد مستقر در فرودگاه عملیات ویژه‌ای را سازماندهی کرد که شامل بسیج کارشناسان خنثی سازی بمب و همچنین سگ‌های مواد بود که یک محیط امن در اطراف هواپیما ایجاد کردند. در  جریان این حادثه تاکنون پنج نفر دستگیر شده‌اند.  

چندی قبل نیز در حادثه‌ای مشابه، شماری از جنگنده‌های بلغارستان با موفقیت یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط پروازی ترکیه را که با تهدید امنیتی مواجه شده بود، اسکورت کردند. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول