اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تولید سنگین‌ترین چغندر کشور در سرپل‌ذهاب

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: چغندرکار سرپل‌ذهابی با تولید چغندر ۱۲ کیلوگرمی رکورد تولید بزرگ‌ترین چغندر قند پاییزه را در کشور شکست.

تولید سنگین‌ترین چغندر کشور در سرپل‌ذهاب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نعمت دارابی مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب امروز در جمع اصحاب رسانه، از تولید سنگین‌ترین چغندرقند پاییزه با وزن ۱۲ کیلوگرم در این شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: در عملیات کیل‌گیری از مزرعه نمونه چغندرقند پاییزه احمد نوروزی کشاورز روستای ورکورک دهستان حومه چغندرقند با وزن ۱۲ کیلوگرم برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: پیش‌بینی می‌شود از این مزرعه نمونه ۱۴۰ تن در هکتار برداشت شود که درصورت تحقق این عملکرد رکورد بیشترین تولید چغندرقند پاییزه در سطح کشور در سرپل‌ذهاب ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ با همت مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان یک‌هزار و ۶۵۰ هکتار چغندرقند پاییزه در مزارع شهرستان کشت شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقدامات ترویجی مناسب و ارائه نکات فنی کارشناسان به چغندرکاران شاهد مزارع نمونه خیلی خوبی در سطح شهرستان بودیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول