اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آبیاری نوین نیاز ضروری دشتستان است

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: قطب کشاورزی استان بوشهر است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، اجرای طرح‌های نوین آبیاری در این شهرستان تسریع می‌شود.

آبیاری نوین نیاز ضروری  دشتستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، احمد بنافی امروز صبح در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: خرما به عنوان یکی از مهمترین محصولات این شهرستان محسوب می‌شود و بهبود طرح تحول نخیلات، یکی از برنامه‌های مهم در عرصه کشاورزی شهرستان دشتستان به شمار می رود.

فرماندار دشتستان افزود: اجرای طرح تحول کشاورزی در بخش‌های آب‌پخش، شبانکاره و سعدآباد یکی از اهداف مهم این طرح تأمین آب مطمئن و افزایش راندمان و ارتقای بهره‌وری از طریق انتقال آب با لوله و تغییر شیوه آبیاری سنتی به روش‌های نوین آبیاری است.

بنافی با اشاره به مزایای طرح آبیاری نوین گفت: اصلاح و نوسازی نخیلات موجود و حذف و جایگزینی نخیلات کم بازده و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه از دیگر اهداف این طرح است.

سجاد خادمی برازجانی بخشدار شبانکاره در گفتگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: پروژه شبکه آبیاری دشت شبانکاره یکی از پروژه‌های طرح تحول کشاورزی دشتستان است که در هشت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دشت شبانکاره اجرا می‌شود و در سفر اخیر رئیس جمهور ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح هزار هکتار در این منطقه برای تولید محصولات علوفه‌ای مصوب شده است.

بخشدار شبانکاره گفت: راندمان آبیاری ، بهره‌وری مصرف آب کشاورزی، توسعه پایدار از مزایای مهم روش های نوین آبیاری می باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول