اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مجازات مالی تخلفات صنفی ۵ برابر افزایش یافت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: در سال‌های گذشته به علت پایین بودن مجازات، اثر بازدارندگی لازم در این جرایم وجود نداشت اما از ۱۲ خرداد ماه امسال مجازات مالی پنج برابر شده است.

مجازات مالی تخلفات صنفی ۵ برابر افزایش یافت

احتکار کنندگان روغن خوراکی ۲۴ میلیارد ریال جریمه شدند


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: احتکار کنندگان و عرضه کنندگان خارج از شبکه روغن های خوراکی در سه ماهه اول امسال به ۲۴ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدنجیم حسینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طی سه ماه اول امسال ۳۵ پرونده احتکار و عرضه خارج از شبکه روغن‌های خوراکی به ارزش ریالی ۲۹ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال به سازمان تعزیرات حکومتی کردستان واصل شد.

حسینی با تفکیک این پرونده ها ادامه داد: ۳هزار و ۲۱۴ عدد روغن  جامد و ۱۵ هزار و ۴۹۳ روغن مایع مایع تحت عنوان مجرمانه احتکار و عرضه خارج از شبکه کالا کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر قانون افزایش مجازات تعزیرات حکومتی عنوان کرد: در سال‌های گذشته به علت پایین بودن مجازات، اثر بازدارندگی لازم در این جرایم وجود نداشت اما از ۱۲ خرداد ماه امسال مجازات مالی پنج برابر شده است.

وی از اجرای سه طرح نظارتی بر بازار از ابتدای امسال خبر داد و افزود: طرح نظارتی ویژه نوروز، طرح ضیافت ماه رمضان و طرح اجرای مردمی‌سازی یارانه.ها با حضور ۹۰۴ اکیپ توسط روسای شعب تعزیرات حکومتی انجام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با بیان اینکه ما به دنبال این نیستیم که همه واحدهای متخلف را پلمب کنیم اذعان داشت: می‌خواهیم این پیام را به اصنافی که به هیچ صراطی مستقیم نیستند ابلاغ کنیم که در صورت عدم تمکین به قانون با مجازات‌های بازدارنده‌تری مواجه خوهند شد.

حسینی رعایت حقوق مصرف کنندگان را مهم خواند و گفت: بازار بی صاحب نیست و عدم عرضه هم تخلف است و برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر رصد سامانه جامع انبارها ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی کردستان  قبل از اینکه قیمت کالا افزایش پیدا کند موجودی و ذخیره آن کالا را در استان و شهرستان داشته باشند و در زمان خود به عرضه آن در بازار اقدام و از ابعاد بحران جلوگیری شود که این امر قطعا با رصد ورود کالا از طریق سامانه جامع انبارها صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان همکاری دستگاه‌های اجرایی به منظور جلوگیری از موازی‌کاری را ضروری خواند و  عنوان کرد: اگر همکاری و هم‌افزایی ما بیشتر باشد اثربخشی عملکرد ما هم بیشتر شده و قطعاً روی سفره مردم هم تاثیر دارد.

انتهای پیام.  /۲۳۳۰/۷۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول