اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تحقق دستور رئیس قوه قضائیه/ ساختمان جدید دادگستری ری کلنگ زنی شد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: رئیس قوه قضائیه در بازدید از دادگستری شهرستان ری، دستور ساماندهی این ساختمان را صادر کرد که امروز پس از پیگیری‌های انجام گرفته، ساختمان جدید در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با اعتبار بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

تحقق دستور رئیس قوه قضائیه/ ساختمان جدید دادگستری ری کلنگ زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران صبح امروز در آئین کلنگ زنی پروژه احداث ساختمان جدید دادسرای شهرستان ری اظهار کرد: شهرستان ری از شرایط و وضعیت خاصی برخوردار است و به عنوان یکی از شهرستان‌های بزرگ تهران دارای یک میلیون نفر جمعیت ثابت و جمعیت قابل توجهی متحرک است که به تبع آن شاهد مسائل و مشکلاتی در حوزه قضایی، امنیتی و انتظامی هستیم که حجم زیاد ورودی پرونده را در پی دارد.

وی گفت: ضروریست که رسیدگی به امور مردم تسریع و تسهیل شود و امکاناتی که از نظر قانونی نیاز است تأمین شود زیرا مراجعان به دادگستری کسانی هستند که به دلیل اختلاف فی‌مابین و مسائل و مشکلاتی که از بدنه اجتماعی به وجود می‌آید در محیط‌های قضایی به شکل پرونده  خودنمایی می‌کند لذا هرچه کارکرد دستگاه و نهادها و بخش‌های محیطی مناسب‌تر باشد و هرچه شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی باشیم ورودی پرونده‌ها به مجموعه قضایی کاهش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: سطح آسیب‌های اجتماعی و مشکلات را باید با اقدامات پیشگیرانه و انجام وظایف به‌موقع دستگاه‌های دخیل در جامعه سامان دهیم لذا کلنگ زدن برای مرجع قضایی به‌منظور تسهیل امور مردم و تأمین محیط مناسب برای دادخواهی مردم و رفاه حال مراجعان امری قانونی است اما باید بدانیم توسعه و افزایش دادگستری  تشکیلات قضایی ممکن است حاکی از افزایش آمار پرونده‌ها و جرائم باشد لذا امیدواریم با این وجود شاهد کاهش نزاع در میان مردم باشیم.

احداث ساختمان جدید دادگستری ری در ۸ طبقه برای ۵۰ شعبه

القاصی مهر تاکید کرد: یکی از لوازم دادرسی عادلانه و منصفانه اختصاص محیط در شأن مردم در دادگستری است اما در حال حاضر وضعیت مناسبی در دادگستری ری حاکم نیست و ریاست قوه در بازدید از این مکان دستور ساماندهی این ساختمان را صادر کرد که پیگیری‌های لازم صورت گرفت و امروز شاهد این اتفاق خوب و قابل توجه هستیم.

وی تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه برای رفاه حال مردم، تسهیل کار مراجعان و ایجاد دادگستری درخور در این شهرستان دستور داد که احداث ساختمان جدید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در پی تعاملات صورت گرفته با فرمانداری ویژه شهرستان ری، شهرداری منطقه ۲۰ و امام جمعه شهرری مجوز احداث دادگستری در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و با زیر بنای حدود ۱۱ هزار مترمربع صادر و نقشه آن طراحی و امروز کلنگ زنی شد.

القاصی مهر در پایان خاطرنشان کرد: این ساختمان در ۸ طبقه با سطح اشغال ۱۴۰۰ مترمربع و برای ۵۰ شعبه دادگاه و دادسرا پیش بینی شده که با اعتبار بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان که ۳۰ درصد از آن تا امروز تأمین شده و مابقی از محل اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده به اتمام خواهد رسید و امیدواریم با کمک و پشتیبانی مسئولین شهرستان در بازه زمانی ۲ ساله به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول