اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل جدید کمیته امداد کرمان شد

ناصر عسکری‌نژاد به‌عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان معرفی شد.

ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل جدید کمیته امداد کرمان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز آیین معرفی ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان و تجلیل از خدمات یحیی صادقی مدیرکل سابق کمیته با حضور مسؤولان کشوری و استانی در محل تالار برق برگزار شد.

نیمی از مشاغل کرمان را کمیته امداد ایجاد کرده است

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در سخنانی اظهار داشت: مشاهده کودک یتیم در منطقه محروم برایم دشوار بود، اما دیدن کسب رتبه تک رقمی کنکور و تحصیل در بهترین دانشگاه کشور توسط همان یتیم جزو خاطرات خوش من طی ۶ سال مدیریت در کمیته است.

یحیی صادقی ابراز داشت: در سال گذشته از ۳۵ هزار شغل ایجاد شده در استان کرمان ۱۵ هزار شغل توسط کمیته امداد بوده است که افزون بر ۹۲ درصد واقعی بوده است.

وی از توجه به فرزندان نخبه سخن به‌میان آورد و با تاکید بر اینکه معتقدیم برای رفع فقر بین نسلی باید بچه‌های خانواده‌ها را رشد دهیم از شناسایی ۴۰۰ فرزند نخبه مددجویان کمیته در استان کرمان خبر داد.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان همچنین مشارکت خیران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کمک خیران کرمانی به ۶۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

 حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: کمیته امداد دارای ماموریت‌هایی‌ست که شامل محبت به قشر آسیب‌پذیر، رسیدگی و ساماندهی قشر نیازمند و توانمندسازی می‌شود.

نرخ اقتصادی و شمار مددجویان کمیته کرمان همخوانی ندارد

استاندار کرمان هم از کمیته امداد به‌عنوان یک نهاد انقلابی نام برد و بیان داشت: امداد همچنان پرشور و انقلابی پیش می‌رود و کار در این مجموعه دشوار و در گمنامی است.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: امداد دارای مقبولیت زیادی است و افزایش ۱۳ برابری کمک خیران به کمیته امداد استان کرمان بیان‌گر خدمت صادقانه این مجموعه است.

وی عنوان کرد: توانمندسازی مددجویان یکی از مهمترین دستاوردهای کمیته امداد است و سرمایه‌گذاری برای دانش‌آموزان و دانشجویان توسط امداد بیشترین بازدهی را دارد.

استاندار کرمان بیان داشت: کمک به خانواده‌های آبرومند که به هر دلیلی زمین خورده‌اند از دیگر اقدامات موثر کمیته امداد است و نقش کمیته امداد در اشتغال پررنگ است.

فداکار تصریح کرد: با وجود اینکه میانگین نرخ اقتصادی استان کرمان همیشه مثبت بوده است اما آمار مددجویان زیرپوشش کمیته امداد بسیار بالاست و باید کمک کنیم تا این مشکل برطرف شود.

پیش‌بینی ۴ میلیون جامانده سهام عدالت در کشور

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: فاصله بسیار زیادی بین وضعیت رشد و توسعه اقتصادی استان کرمان و محرومیت در شمال و جنوب وجود دارد و ما نسبت به هدفگذاری‌ها عقب هستیم.

وی بیان داشت: فقط در یکی از گروه‌های سرمایه‌گذاری، سال گذشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح تعریف شده و در شهرستان کرمان در یک سال و نیم گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری مصوب شده در حال اجرا داریم.

پورابراهیمی در ادامه در بحث جاماندگان سهام عدالت گفت: منتظر آیین‌نامه اجرایی دولت از سوی وزارت اقتصاد هستیم و هفته قبل پیگیری کردیم و دولت اعلام کرده در حال شناسایی سهام قابل واگذاری است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم ۴ میلیون نفر جاماندگان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و بخشی از سهامی که متعلق به کمیته امداد است، بلاتکلیف مانده که این نهاد باید در این زمینه پای کار بیاید و وضعیت سهام را مشخص کند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول