اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حجم آبی سد زاینده‌رود به 26 درصد رسید

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه حجم منبع آبی سد زاینده‌رود فقط 26 درصد است، گفت: ذخیره مخزن این سد امروز به 334 میلیون مترمکعب رسید.

حجم آبی سد زاینده‌رود به 26 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از آب منطقه‌ای اصفهان، محمود چیتیان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره آخرین وضعیت سد زاینده‌رود اظهار داشت: ذخیره مخزن سد زاینده‌رود امروز به ۳۳۴ میلیون مترمکعب رسید و ورودی به آن هم اکنون ۲۹ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه حجم منبع آبی سد زاینده‌رود فقط ۲۶ درصد است، افزود:با توجه به خروجی ۲۷ متر مکعب در ثانیه آب از سد زاینده‌رود برای آب شرب و سایر مصارف، نیروگاه برق‌آبی سد زاینده‌رود همچنان در مدار تولید قرار دارد.

چیتیان بیان کرد: سد زاینده‌رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است، این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول