اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جهانی شدن کاروانسراها در انتظار نظر نهایی یونسکو

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: با توجه به عدم تشکیل جلسه نهایی یونسکو برای اعلام ثبت جهانی کاروانسراها، همچنان منتظر اعلام نظر آنها هستیم.

جهانی شدن کاروانسراها در انتظار نظر نهایی یونسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هنوز بی‌صبرانه منتظریم تا اثری تاریخی از همدان بر تارک یونسکو خوش بدرخشد و جهانی نظاره‌گر این تاریخ به جای مانده از کهن شهر همدان باشد.

امسال پرونده ثبت جهانی "منظر شهری و تاریخی هگمتانه تا همدان" به منظور بررسی ارزیابان به یونسکو ارسال شده است اما سال قبل دو کاروانسرای تاج‌آباد و فرسفج از همدان به همراه ۵۶ کاروانسرای دیگر از کشور برای جهانی شدن خیز برداشته‌اند.

با بازدید ارزیابان از این دو کاروانسرا قرار بود امسال نظر قطعی یونسکو برای جهانی شدن کاروانسراها اعلام شود که هنوز ابلاغ نشده و ما منتظر این اتفاق ناب هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ما نیز همچنان منتظر نظر قطعی یونسکو هستیم اظهار کرد: هنوز جلسه‌ای در این خصوص تشکیل نشده است.

علی مالمیر بیان کرد: نشست ذیربط در این خصوص قرار بود در روسیه برگزار شود که به دلیل شرایط بحرانی  روسیه و اکراین هنوز آن جلسه برگزار نشده است.

وی در خصوص زمان تشکیل جلسه و اعلام نظر نهایی یونسکو عنوان کرد: تا زمانی که جلسه فوق برگزار نشده و مسئله تعیین تکلیف نشود، نمی‌توان نظری داد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول