اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شناسایی ۱۹۰ خانه در همدان برای ایجاد پنل خورشیدی/ مشکل تامین اعتبار داریم

مسئول بسیج سازندگی استان همدان از شناسایی ۱۹۰ خانه برای ایجاد پنل خورشیدی در همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکل تامین اعتبار برای اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها وجود دارد.

شناسایی ۱۹۰ خانه در همدان برای ایجاد پنل خورشیدی/ مشکل تامین اعتبار داریم

علی قراباغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پیگیری ایجاد پنل‌های خورشیدی در پشت بام برخی از منازل اظهار کرد: این موضوع دو سال پیش نیز جزو برنامه‌های بسیج مهندسین صنعتی بود و در حال حاضر بسیج سازندگی متولی است که موضوع نیز در دست پیگیری است اما مسئله تسهیلات مشکل فعلی ماست.

وی بیان کرد: دو سال پیش ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای این منظور اختصاص می‌یافت که تقریبا مجموع کار ۹۰ میلیون تومان هزینه داشت و قرار بود از طریق قرارگاه اقتصادی مقاومتی حمایت‌های هم صورت گیرد اما انجام نشد.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال در یک مرحله یک‌هزار و ۵۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی ابلاغ شده است و آنچه در بودجه امسال و قانون بودجه مجلس آمده این است که به هر کدام از خانواده‌ها ۱۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۸ ساله اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه با تورم موجود نیز با این هزینه به سختی می‌توان کار را انجام داد اما اگر زمان طولانی شود دیگر کار نخواهد شد گفت: یکی از مشکلات موجود این است که بانک‌ها تامین مالی ندارند و موضوع بعدی شناسایی افرادی است که می‌خواهند کار انجام دهند و اولویت هم بر خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

قراباغی تصریح کرد: این طرح می‌تواند در مناطق محروم و روستاها اجرایی شود و تاثیر زیادی بر پایداری شبکه برق خواهد داشت چون در نزدیک‌ترین محل مصرف برق تولید می‌شود که مک شایانی در نوسانات برق خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۶۰ هزار مورد پنل خورشیدی پیش‌بینی شده است عنوان کرد: به نواحی بسیج در سطح استان ابلاغ شده تا خانواده‌هایی را شناسایی کنند و تاکنون ۱۹۰ نفر شناسایی شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با تاکید به اینکه بازدید از سازه مسکونی و پشت بام برای اینکه پاسخگوی اجرای طرح باشد از مراحل بعدی کار است گفت: اگر سیستم بانکی تامین مالی کند امیدواریم هستیم بتوانیم یک‌هزار و ۵۰۰ مورد را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در راستای این برنامه طی دو هفته پیش ابلاغیه ای را دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به استان‌ها داشتند که طرح تقسیمی مشخص شده و به نظام بانکی نیز ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: در این بخش از ۶۰ هزار مورد ۲۰ هزار مورد دیده شده که سهم استان ۵۴۵ مورد است که امیدواریم کار از طریق نظام بانکی به سرعت پیش رود.

قراباغی تاکید کرد: ما آمادگی اجرای طرح را داریم و گروه‌های جهادی نیز پای کار می‌آیند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول