اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

زلزله به 50 بادگیر بافت تاریخی لافت آسیب زد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از آسیب به 50 بادگیر در بخش تاریخی بندر لافت خبر داد.

زلزله به 50 بادگیر بافت تاریخی لافت آسیب زد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سهراب بناوند مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از آسیب به ۵۰ بادگیر در بخش تاریخی بندر لافت بر اثر زلزله خبر داد.

وی افزود: با ارزیابی انجام شده و حضور کارشناسان میراث‌فرهنگی در کانون‌های زلزله و بررسی‌های اولیه از آثار تاریخی در این مناطق مشخص شد، خساراتی در بافت تاریخی لافت شامل ریزش و ترک خوردگی ۵۰ بادگیر و ریزش گلدسته مسجد جامع اتفاق افتاده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: به دلیل شدت زلزله‌ها و وقوع پس‌لرزه‌ها کارشناسان میراث‌فرهنگی و عوامل یگان حفاظت به‌طور مداوم در حال بررسی شرایط هستند و در صورت وصول گزارشی دیگر مبنی بر خسارت به آثار و ابنیه تاریخی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

محمد محمدحسینی‌تختی فرماندار قشم نیز در جلسه اضطراری مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: با توجه به زمین‌لرزه‌ای که در حوالی بندر خمیر هرمزگان و بندر لافت شهرستان قشم رخ داده است، تمامی نیروهای امدادی از جمله، اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر، ادارات خدمات رسان برق، آب، گاز و مخابرات در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی ادامه داد: گروه‌های ارزیاب از هلال احمر و اورژانس هرمزگان و شهرستان قشم به مناطق مختلف و روستاها و مناطق نزدیک به کانون زلزله اعزام شدند.

محمدحسینی‌تختی اضافه کرد: طبق آخرین ارزیابی‌های میدانی انجام شده سه پست لافت، طبل و باسعیدو با قطعی برق مواجه شده که با ورود سریع اتفاقات برق قشم تاکنون ۶۰ درصد برطرف شده است.

سلمان افروشه مدیر آب و فاضلاب قشم نیز از پایداری وضعیت شبکه آب مناطق شهری و روستایی این جزیره پس از وقوع زلزله های ۴.۲، ۴.۵ و ۴.۳ ریشتری در حوالی بندر خمیر هرمزگان و بندر تاریخی لافت این جزیره خبر داد.

وی گفت: با بررسی‌های انجام شده از سوی اکیپ‌های اعزامی چند مورد قطعی برق در سد «خالصی» و «طبل» گزارش شد که برای رفع مشکل این قطعی برق ۲ ژانراتور روشن شد تا انتقال آب قطع نشود.

مدیر آب و فاضلاب قشم خاطرنشان کرد: همچنین ۲ یا سه مورد از آب شیرین کن‌ها هم دچار قطعی برق شده بودند که بعد از گذشت یک ساعت برق آن‌ها وصل و در مدار تولید آب قرار گرفتند.

انتهای پیام/88074

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول