اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تولید کود کمپوست در کارخانه بازیافت شهرکرد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: از ۲ ماه گذشته خط تولید کود کمپوست به کارخانه بازیافت شهرکرد اضافه شده است.

تولید کود کمپوست  در کارخانه بازیافت شهرکرد

داوود مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: کارخانه بازیافت در سطحی معادل ۱۰ هکتار در رحمتیه شهرکرد راه‌اندازی شده و یک سالی است که کار تفکیک و دفن زباله‌های شهری را انجام می‌دهد و از ۲ ماه گذشته خط تولید کود کمپوست نیز به این مجموعه اضافه شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه با راه‌اندازی کارخانه پسماند ۵۵ درصد زباله‌های شهرکرد بازیافت می‌شوند، افزود: روزانه ۱۳۲ تن زباله در شهرکرد تولید می‌شود که تنها ۵۵ درصد آن بازیافت می‌شود.

مومنی اظهار داشت: جواب‌های عالی از آزمایش‌های کود کمپوست نشانه تایید این خط است که کارهای تبلیغاتی برای تقویت خط تولیدی انجام شده است تا علاوه بر اثرات زیست محیطی در اشتغال‌زایی نیز اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد: این کارخانه ظرفیت بازیافت ۲۵۰ تن زباله را دارد که می‌تواند زباله‌های روستاها و شهرهای اطراف را نیز مورد استفاده قرار دهد.

مومنی ادامه داد: دفن زباله‌ها اکنون سلولی است که می‌توان از روش مهندسی نیز برای دفن استفاده کرد اما لازمه این کار داشتن زمین بزرگتری است که درخواست کرده‌ایم اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد بیان کرد: برنامه‌ای به منظور توسعه کارخانه تحویل شهرداری شده تا به دفن زباله در بیابان‌ها و شهرهای دیگر خاتمه دهیم و همه زباله‌های شهرهای اطراف را نیز بتوانیم با همین روش سازماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه خط تولید مواد صنایع جانبی و تولید انرژی دو خط تکمیلی از کارخانه‌های بازیافت است، ادامه داد: تاکنون در اولین خط کارخانه بازیافت برای ۳۰ نفر اشتغال‌زایی شده است که اگر خط‌های دیگر راه‌اندازی شود قابلیت افزایش اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر وجود دارد.

مومنی در پایان به مشکلات این کارخانه اشاره کرد و گفت: زمین دفن زباله، وام جهت تکمیل صنایع تبدیلی و کمک بخش خصوصی برای تکمیل خط یک از جمله مشکلات کارخانه کمپوست است که نیاز به حمایت دارد.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول