اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساخت کارخانه دیگری همچون آذرآب غیرممکن است

امام جمعه اراک گفت: ساخت کارخانه دیگری همچون آذرآب غیرممکن است و باید در حفظ این سرمایه‌ها بکوشیم.

ساخت کارخانه دیگری همچون آذرآب غیرممکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و لزوم توجه به امر ازدواج و فرزندآوری اظهار کرد: ازدواج یکی از مسائل مورد تاکید در اسلام است و در همه جوامع به امر ازدواج پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی شاهد کاهش آمار ازدواج هستیم، این در حالی است که بالا رفتن سن ازدواج چالش‌های بسیاری به همراه دارد.

امام جمعه اراک با اشاره به کاهش جمعیت بیان کرد:  مقابله با زاد و ولد در دهه ۶۰  یکی از اشتباهات بود که امروز نمی‌توان عواقب آن را جبران کرد، این درحالی است متاسفانه حدود ۳۰ درصد از زنان ازدواج نمی‌کنند، که این امر در نرخ باروری استان تاثیر گذاشته است.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه نرخ باروری در سال گذشته ۰.۵ درصد بود در حالی که باید این رقم ۲.۵ درصد باشد، گفت: مسئله ازدواج و زاد و ولد باید جدی گرفته و برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد و اجازه نداد سن ازدواج بالا رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واردات بی‌رویه برخی کالا اظهار کرد: سال گذشته ۵ میلیارد دلار موبایل وارد کشور شد،  که واردات این حجم موبایل و خروج ارز از کشور از ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در کشور جلوگیری کرد، که با برنامه‌ریزی نه تنها می‌توانستیم تولیدکننده موبایل باشیم، بلکه قادر بودیم با صادرات ارز به کشور وارد کرده و اشتغالزایی کنیم.

امام جمعه اراک  خودروسازان ایران  را باعث خجالت دانست و بیان کرد: بهره‌وری در کشور بسیار پایین است که انتظار می‌رود که  کارگران وکارمندان و مدیران با قوت و قدرت و مجاهدت به جای انجام کارهای منفی و غلط و تحمیل هزینه‌های سنگین به زندگی برای پیشرفت کشور کار کنند.

دری همچنین با اشاره به سالروز حمله هوایی به هواپیمای ایران توسط ناو آمریکایی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها در همه حوادث همواره در جبهه مقابل ایران بودند و با توطئه‌های مختلف مردم را به خاک و خون کشیدند.

 دری نجف آبادی در خصوص سفر ریاست جمهوری به استان گفت: انتظار داریم دولت، نمایندگان و استانداری مرکزی چند کار جدید را با قدرت در استان دنبال کنند، و از این فرصت برای حل مشکلات استان بهترین بهره را ببرند.

وی پیگیری راه اندازی راه آهن سریع السیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت،‌ بهسازی و مناسب سازی راه‌ها، پیگیری امور مربوط به تکمیل بیمارستان ها،  تدبیر برای صنایع استان مانند هپکو، ماشین سازی، آذراب و .. را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد:  امروز اگر ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه در اختیار داشته باشیم، نمی توان آذراب دیگری را بسازیم، برای این شرکت طی ۵ سال اخیر خون دل خوردیم، پرونده کارخانه در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

به گزارش فارش اشاره به ثبت نام حوزه های علمیه از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول