اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آمریکا بزرگترین ناقص حقوق بشر است

امام جمعه گلستان گفت:آمریکا بعنوان بزرگترین ناقص حقوق بشر، خودرا مدافع و حامی بشر می‌داند.

آمریکا بزرگترین ناقص حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، حجت الاسلام محمودنورپور امام جمعه گلستان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولین در محل مصلی گلستان برگزار شد، اظهارکرد: امروز آمریکا بعنوان بزرگترین ناقص حقوق بشر،خود را حامی و مدافع حقوق بشریت می‌داند.

نورپور با تبریک سالروز ازدواج نورین نیرین حضرت امیر المومنین (ع) و صدیقه طاهره (س)، افزود: ازدواج سنت حسنه اسلامی و بسیار مورد تاکید اسلام است، آنهم ازدواج آسان، ساده، بدون تشریفات و تجملات و مخارج زائد و مهریه، جهیزیه سبک ومقام معظم رهبری بسیار بر ازدواج آسان تاکید می‌ورزند. 

وی با گرامیداشت ایام سالروز شهادت امام جواد (ع)، امام باقر (ع) وزائران خانه خدا به دست وهابیت و آل سعود خائن، بیان کرد: شهادت مظلومانه حجاج بیت الله الحرام آنهم در حرم امن الهی، لکه چرکینی بر دامن آل سعود کثیف است، که به هیچ وجه زدوده نخواهد شد و از صفحه ذهنها محو نخواهدگشت.

امام جمعه گلستان با اشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، تاکید‌کرد: از عجایب روزگار و بسیار خنده آور این است که ناقضان حقوق بشر خود را مدافع و حامیان حقوق بشر جار می‌زنند، امروز چه کسی است که نداند اروپا و عربستان و بویژه آمریکای مستکبر ناقضان اصلی حقوق بشراند ولی با این حال  سنگ حقوق بشر را به سینه می‌زنند و کشورهای دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

وی با اشاره به جنایات امریکا در حق بشریت گفت :حقوق بشر آمریکایی یعنی حمله نظامی به کشورهای دیگر،دخالت آمریکا در امور سایر کشورها،حمایت بی‌قید وشرط از رژیم جلاد صهیونیستی ،حقوق بشر آمریکایی یعنی هر سازمانی، ملتی و کشوری که خواست از مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان حمایت کند متهم به تروریسم می‌شود.

خطیب نمازجمعه گلستان گفت: درسیاست و دیدگاه دولت مردان مربکا هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری کشورمان در خلیج فارس و به شهادت رساندن 290مسافر بی‌گناه، حمایت از منافقان کوردل  و سلطنت طلب‌های وطن فروش  یعنی حقوق بشر و دفاع از بشریت است.

وی تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایی یعنی تحریم ظالمانه اقتصادی و تحریم دارو و وسایل پزشکی حتی در شرایط بحران مثل ایام کرونا، قتل غارت، جنایت، ایجاد وحشت و ترور،حمله ناجوانمردانه به عراق و افغانستان و کشتن صد ها هزار نفر بیگناه، حقوق بشر آمریکایی یعنی اینکه 20 سال عروسی‌های افغانستان را به عزا تبدیل کنند.

نورپور با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی یعنی حمله به ویتنام و کشتن بیش از 4 میلیون نفر، ادامه داد: بمباران شهرهای ناکازاکی و هیروشیمای ژاپن را با بمب اتم  وزیرو رو کردن شهرهاوبیش از 300هزار نفر را کشتن و ایجاد زندان های مخوف در دنیا و شکنجه مردم بیگناه در آنها همانند  زندانهای ابو غریب، بگرام و گوانتانامو نمونه‌هایی از حقوق بشر آمریکایی می‌توان نام برد.

وی با اشاره به نمونه های دیگری از حقوق بشر آمریکایی، گفت:حقوق بشر آمریکایی یعنی حمایت از گروه‌های برانداز و اختصاص میلیون‌ها دلار برای براندازی حکومت مردمی و قانونی کشورمان، اقدام وحشیانه علیه خود مردم حتی در داخل آمریکا،از دیگر موارد حقوق بشرآمریکایی می توان نام برد.

امام جمعه گلستان تاکید کرد: همه می‌دانند امروز آشکارا در خود آمریکا حقوق اقلیتها اعم از مسلمانان، سرخ پوستان، سیاه پوستان تضییع می‌شود، بیشترین آمار زندانیان در دنیا از آن آمریکا است و سالانه به طور متوسط ۴ هزار نفر در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه حقوق کودکان و زنان نقض می شود، سالانه1800 نفر از زنان آمریکا به قتل می رسند، گفت: تاریخ کوتاه آمریکا که مثل ایران سابقه تمدنی 7هزار ساله ندارد، سرشار از تهاجم، تجاوز، نقض حقوق بشر و اشغال کشورها و کشتار مردم بی گناه است با این حال، ادعا حقوق بشر فریبی بیش نیست

آمریکا از حقوق بشر به عنوان یک ابزار در سیاست خارجی خود استفاده می کند هر کشوری که با آمریکا زاویه داشته باشد او را متهم به نقض حقوق بشر می کند.

نورپور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: بزرگترین دشمن بشر و حقوق بشر، شیطان بزرگ آمریکا است، برای رژیم آمریکا اسم حقوق بشر، یک دکان و حربه است، هر جا با دولتی مخالف باشند و بخواهند او را زیر فشار قرار بدهند، مسئله حقوق بشر را علم می کنند.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول