اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

قصد اتحادیه اروپا محدود کردن رابطه ایران با روسیه و چین است

امام جمعه پردیس گفت: خبرگزاری رویترز در 6 تیتر عنوان کرد که نمایندگان اتحادیه اروپا اعلام کرده اند، طبق توافق برجام، منابع عظیم ارزی ایران در کره جنوبی با سفر بایدن به این کشور و اعلام موافقت رئیس‌ جمهور آمریکا آزاد شده است.

قصد اتحادیه اروپا محدود کردن رابطه ایران با روسیه و چین است

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که با حضور پرشور نمازگزاران، دادستان، رئیس دادگستری و قضات شهرستان پردیس، در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و اشاره به سفر جوزف بورل مسئول خارجی اتحادیه اروپا به ایران، اظهار کرد: این سفر دقیقا پس از سفر وزیر خارجه روسیه به ایران بود که قطعا هدف اصلی غرب احیای برجام یا منافع اقتصادی ایران نیست بلکه میخواهد آن ارتباطی که ایران با کشورهای همسایه و شرق (روسیه، شانگ های و بریکس) گرفته را محدود یا سرعت را کم کنند.

وی گفت: این رشد روابط ایران و روسیه مزیت‌های تجاری زیادی را به همراه دارد و تحریم‌های ظالمانه را کم اثرتر خواهد کرد و غرب و آمریکا از اینکه این ابزار فشار از طریق تحریم را از دست می‌دهند بسیار نگران و وحشت‌زده هستند لذا این سفر را ترتیب داده‌اند.

حسینی افزود: همزمان با سفر جوزف به ایران که برای انتقال پیام کاخ سفید انجام شده، خبرگزاری رویترز در 6 تیتر اعلام کرده که نمایندگان اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که طبق توافق برجام، منابع عظیم ارزی ایران در کره جنوبی با سفر بایدن به این کشور و اعلام موافقت رئیس‌ جمهور آمریکا آزاد شده است و بدهی‌های سایر کشورها نیز همزمان با سفر آیت الله رئیسی به عمان پرداخت می‌شود که رقم آن به میلیاردها دلار می‌رسد.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد سفارتخانه‌های عربستان و ایران در دو کشور گشایش خواهد یافت، ابراز کرد: ایران در این توافق به امتیازات بی‌نظیری دست یافته است و یکی از امتیازات ذکر شده ورود مجدد ایران به عرصه نفت و گاز جهانی و بازگشایی سوئیفت است.

وی ادامه داد: رویترز منابع خود را یکی از بلندمرتبه‌ترین دیپلمات‌های نزدیک به وین اعلام کرده است و آمریکا می‌خواهد چنین وانمود کند که اکنون ما همه‌گونه در میدان هستیم و برای مذاکره آماده‌ ایم.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: آمریکا درصدد است تا توپ را در زمین ایران بیاندازد تا دولت و حاکمیت ایران در برابر افکار عمومی داخلی و خارجی قرار بگیرد و در شرایط سخت و دشوار معیشتی، در مذاکرات دوحه امتیاز بدهد.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: اما ایران باید با هوشیاری و کیاست انقلابی ضمن گرفتن بهانه از دشمن، وارد میدان مذاکره شود و تنها و تنها از مذاکرات باید رفع تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی مردم و اجرای تعهدات دیگر را مطالبه کرده و به اطلاع طرف‌های مذاکره، رسانده و راستی‌آزمایی کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز مالیات، اذعان کرد: مالیات؛ درآمدی مشروع برای اداره کشور و بمثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره ‌برداری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آن را پرداخت کنند تا توانایی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود. 

وی افزود: ریشه مفهوم اصطلاحی مالیات را می‌توان در منابع اسلامی شناساسی کرد، و اصطلاح «ضریبه و ضرائب» در عربی که به معنای «درصد» است نشان می‌دهد که مالیات‌گیری یک امری است که سابقه عملی در اسلام دارد و حتی معصوم(ع) اقدام به آن کرده است؛ و از آنجا که عمل معصوم(ع) حجت است می‌توان آن را مبنای برای اخذ مالیات در نظام اسلامی قرار داد.

حسینی ادامه داد: بنابراین دریافت مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی، باعث کاهش اختلاف طبقاتی و از بین بردن فقر و فساد ناشی از افزایش ثروت‌های غیر مولد است و تأمین خدمات و نیازهای عمومی مردم در جامعه می‌شود.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: پرداخت مالیات در زیرساختها و سیستم‌های حقوق، امنیت عمومی کشور، سلامت قوای نظامی و تحقیقات علمی و فرهنگی هنری نقش مهمی دارد. همچنین در رشد اقتصادی کشور و برنامه های آموزشی، بهداشتی کمک میکند.

وی عنوان کرد: اما از اداره مالیات این درخواست را داریم که افراد ضعیف را بیشتر مراعات کرده و از طرفی افراد توانمند را دقیق‌تر رصد و مالیات را وصول بکنند. 

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول