اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ملاک خوشبختی در ازدواج؛ محبت است نه تشریفات

خطیب نماز جمعه کوار با بیان اینکه آسان‌گیری در امر ازدواج و نقض عملی سنت‌های غلط در مورد ازدواج ضرورت دارد گفت: عمده‌ی موانع ازدواج ، موانع فرهنگی است؛ عادت‌ها، تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم چشمی‌ها، تجمل طلبی‌ها، این‌ها است که سن ازدواج را بالا برده است.

ملاک خوشبختی در ازدواج؛ محبت است نه تشریفات

به گزارش خبرگزاری فارس از کوار، حجت‌الاسلام‌ مجید گشول خطیب جمعه شهرستان کوار در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان بعد از تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) در مورد تحکیم خانواده گفت: چهار نوع خانواده در قرآن اشاره شده  یک  خانواده‌ای که زوجین هردو خوب و پسندیده هستند، مثل خانواده آسمانی امیرالمؤمنین و حضرت زهرا علیهما السلام که سوره (هل اتی) در شأن‌شان نازل شده است. همچنین خانواده حضرت ابراهیم(ع) و خانواده حضرت یحیی(ع).

وی ادامه داد: دومین خانواده، خانواده‌ای که زوجین هر دو بد هستند، مثل خانواده ابولهب (نک: سوره لهب)، سومین آنها، خانواده‌ای که مرد آن خوب است ولی زن خانواده خوب نیستند، مثل خانواده حضرت نوح(ع) و لوط(ع) و در آخر خانواده‌ای که مرد آن بد و زن آن خوب است، مثل: آسیه همسر فرعون.

خطیب نماز جمعه کوار با بیان اینکه ملاک خوشبختی در ازدواج؛ محبت است نه تشریفات اظهار داشت: آسان‌گیری در امر ازدواج و نقض عملی سنت‌های غلط در مورد ازدواج ضرورت دارد که عمده ی موانع ازدواج ، موانع فرهنگی است؛ عادتها، تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم چشمیها، تجمل طلبی ها، این ها است که سن ازدواج را بالا برده.

حجت الاسلام گشول با اشاره به  سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکایی در خلیج فارس این روز را، روز افشای حقوق بشر آمریکایی نامید و افزود: دوازدهم تیرماه 1367، ناو آمریکایى وینسنس، هواپیماى مسافربرى ایران را با 290مسافر هدف قرار داد و آن‌را ساقط کرد. این اقدام که در روز روشن و به‌طور آشکار انجام شد به شهادت دویست نفر مرد و زن و کودک بیگناه منجرشد. این کار، یکى از بارزترین و آشکارترین شکل تضییع حقوق بشر در جهان بود که با سکوت دنیاى غرب و بسیارى از کشورهاى دنیا روبه‌رو شد.

وی با برشمردن کارهای کشور آمریکا که باعث نقض حقوق بشر میشود بیان داشت:  ایالات‌متحده آمریکا دارای پرونده قطور و سیاهی در قبال موارد نقض حقوق‌بشر در مواجهه با ملت بزرگ ایران در طول تاریخ است که می‌توان شاهد مثال‌های زیادی همچون کودتای 28مرداد 1332 و سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق تا فاجعه‌یِ حمله به پرواز هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی و شهادت 290 نفر از مسافران و خدمه پرواز نام برد.

امام جمعه شهرستان کوار گفت: اما شاید یکی از بزرگ‌ترین موارد نقض فاحش حقوق بشر در قبال ایران توسط دولت ایالات‌متحده، وضع تحریم‌های گسترده اقتصادی و مالی از اوایل شکل‌گیری انقلاب تا به کنون باشد که تقریباً تمامی اقشار کشور را تحت تأثیر نتایج منفی خود قرار داده است.

حجت الاسلام گشور ادامه داد: همچنین ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی توسط پهپاد آمریکایی در سال 2020 نمونه‌ای از تروریسم دولتی و جنایتی آشکار در نقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل محسوب می‌گردد.

حقیقت حج ناب ابراهیمی(ع)

وی با تبریک فرارسیدن ایام پر برکت حج و با بیان اینکه امام علی(ع) کار حضرت ابراهیم خلیل(ع) را احیا کرد توضیح داد: پیش از این هر ساله در مناسک حج از دو کار مهم ابراهیم خلیل(ع) که به فرمان ذات اقدس الهی انجام می‌داد، غفلت می‌شد، ابتدا تطهیر مراسم حج و زیارت و سرزمین حجاز از لوث شرک (تبرّی از شرک و مشرکان) و همچنین  تنزیه جامعه اسلامی از نزاع و اختلاف (ایجاد وحدت).

خطیب جمعه کوار ادامه داد: در عصر کنونی نیز حضرت امام(ره) هر دو کار را انجام داد، اول  برگزاری مراسم «برائت از مشرکان»و دعوت به «وحدت» از همه فرقه‌های اسلامی و همچنان که به دستور خداوند متعال، در حج، دو اعلان و دو فریاد است: یکی اعلان ابراهیمی(ع) که اعلان تجمیع و وحدت است و دوم، اعلان محمدی(ص) که اعلان برائت از مشرکین است.

حجت الاسلام گشول افزود: اعلان دوم، قبل از قیام امام راحل(ره) فراموش شده بود و امام(ره) آن را زنده کرد. آسان نیست که انسان هم با ابرقدرت شرق و هم با ابرقدرت غرب درافتد و به هر دو «نه» بگوید و تبرّی از آن دو را اعلان کند. حضرت امام امّت(ره) این کار را اقامه و احیا کرد.

مسائل شهرستان کوار

وی با بیان اینکه حرکت جهادی جمع آوری و تبیین زکات در شهرستان کوار با حضور مسئولان اجرایی زکات چندین شهرستان در کوار اجرا شد اظهار داشت: گروه های جهادی و عمرانی هر هفته عملیات سازندگی دارند.

حجت الاسلام گشول با اشاره به شروع به کار رسمی شورای هیئات مذهبی شهرستان کوار افزود: فعالان فرهنگی اخلاص، تعاون و همکاری را تقویت کنند و بدیهی است که مردم هم از فعالان فرهنگی حمایت کرده و می کنند.

وی با بررسی کارهای انجام شده در سطح شهرستان گفت: سرکشی به خانه های عالم نیمه کاره با حضور مسئولان انجام شد و همچنین  جلسات هماهنگی فرهنگی دهه ولایت و امامت نیز برگزار شد.

انتهای پیام/ خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول