اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای لندن: روسیه مجبور به عقب‌نشینی از «اِزمینی» شد، نه برای حسن‌نیت

وزارت دفاع انگلیس با زیر سوال بردن دلیل روسیه برای خروج نیروهایش از جزیره مهم اوکراینی، گفت قطع شدن خطوط ارتباطی روسیه با این منطقه بود که آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

ادعای لندن: روسیه مجبور به عقب‌نشینی از «اِزمینی» شد، نه برای حسن‌نیت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با اطلاعیه ارتش روسیه مبنی بر خارج کردن نظامیانش از جزیره «اِزمینی» (موسوم به جزیره مار) با هدف حسن‌نیت نشان دادن به اوکراین، لندن اما این بیانیه را رد کرد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) گفت: «در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهایش از جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه عقب نشینی کرده‌اند. این جزیره که در روز اول تهاجم توسط روسیه تصرف شد، در امتداد خطوط اصلی کشتیرانی به اودسا و بنادر مجاور آن قرار دارد».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «نیروهای مسلح اوکراین در چند هفته گذشته حملاتی را علیه پادگان روسیه [در جزیره ازمینی] با استفاده از حملات موشکی و پهپادی انجام دادند. علاوه بر این، از موشک‌های ضد کشتی برای ممانعت از نزدیک شدن کشتی‌های نیروی دریایی روسیه به این جزیره با هدف سلاح‌رسانی، استفاده کرد».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «روسیه به احتمال زیاد به دلیل انزوای پادگان و آسیب پذیری فزاینده نیروهیاش در برابر حملات اوکراین، از جزیره مار عقب‌نشینی کرده است، نه به عنوان ژست حسن‌نیت که ادعا می‌کند».

در پایان این گزارش آمده است: «از سوی دیگر، نیروهای زمینی روسیه ادعا می‌کنند که روستای پریویلا، در شمال غربی شهر مورد مناقشه لیشانسک در دونباس را تصرف کرده‌اند. احتمالاً درگیری شدید برای منطقه مرتفع در اطراف پالایشگاه نفت لیشانسک ادامه دارد».

روز گذشته بود که ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور جزیره ازمینی در دریای سیاه را ترک کرده‌اند و تاکید کرد که این اقدام نشانه حسن نیت مسکو در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین است.

این در حالی است که بخش اطلاعات ارتش انگلیس چندی قبل با اشاره به نابودی یدک‌کش نیروی دریایی روسیه با نام «اِسپاساتل واسیلی بِک» با موشک ضدکشتی هارپون توسط نیروهای کی‌یف، مدعی شد این کشتی در حال ارسال تسلیحات به جزیره ازمینی در دریای سیاه بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول