اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقال پیام زلنسکی به پوتین توسط رئیس جمهور اندونزی

رئیس جمهور اندونزی پس از دیدار با همتای روس خود گفت، پیام رئیس جمهور اوکراین را به او منتقل کرده است و برای میانجی‌گری بین آن‌ها آمادگی دارد.

انتقال پیام زلنسکی به پوتین توسط رئیس جمهور اندونزی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی روز پنجشنبه با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در کاخ کرملین دیدار کرد.

به نوشته روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست»، ویدودو که روز گذشته (چهارشنبه) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرده بود، گفت، پیام او را به پوتین منتقل کرده است.

ویدودو که در کشورش به «جوکووی» معروف است افزود، اندونزی آمادگی دارد به شروع تعامل میان پوتین و زلنسکی برای رسیدن به صلح کمک کند.

رئیس جمهور پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان گفت: «با وجود دشواری‌های پیش آمده در اوضاع بین‌المللی، همچنان حرکت به سمت سازش و گفت‌وگوی باز حائز اهمیت است».

او با بیان اینکه اندونزی خواهان پایان هرچه سریع‌تر جنگ اوکراین است گفت: «از تمام سران کشورهای جهان دعوت می‌کنم روحیه همکاری را احیا کنند».

از سوی دیگر پوتین نیز دیدار با ویدودو را «سازنده» ارزیابی کرد و گفت: «معتقدم توافقاتی که امروز حاصل شد، موجب تقویت هرچه بیشتر همکاری روسیه و اندونزی خواهد شد».

ویدودو در حالی تلاش دارد میان مسکو و کی‌یف میانجی‌گری کند که ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را نیز بر عهده دارد. «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست گروه هفت گفته بود: «در مورد حضور رئیس جمهور پوتین در نشست گروه بیست، رئیس جمهور اندونزی او را کنار گذاشته است، حرف او قاطع است. او نخواهد آمد. ممکن است [پوتین] از راه دور حضور داشته باشد».

«یوری یوشاکوف» دستیار کاخ کرملین در واکنشی اعلام کرد، فرض روسیه بر این اساس است که دعوتنامه برای حضور در این نشست صادر شده و از سوی مسکو نیز پذیرفته شده است.

او با اشاره به اینکه دراگی در جایگاهی نیست که حضور پوتین را تعیین کند گفت: «شاید او فراموش کرده که دیگر ریاست گروه ۲۰ را بر عهده ندارد».

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول