اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

راهبرد امام جواد (ع)برای رشد شیعیان ایجاد امید بود

حجت الاسلام والمسلمین نظافت گفت: یکی از راهبردهای امام جواد (ع)برای رشد شیعیان ایجاد امید بود و سعی می کردند مومنین به فضل و رحمت پروردگار امیدوار باشند.

راهبرد امام جواد (ع)برای رشد شیعیان ایجاد امید بود

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد نظافت در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، با بیان اینکه یکی از راهبردهای امام جواد (ع)برای رشد شیعیان ایجاد امید بود، اظهار کرد: امام جواد(ع) از طریق متوجه کردن مومنین به نعمت‌های خداوند آنها را امیدوار می‌کرد. 

وی با بیان اینکه کفر نعمت عذاب می‌آورد، افزود: نعمتی که شکرش به جا آورده نشود پیامد ویرانگری دارد. امام جواد فرمودند: نعمت‌های خدا تا زمانی رو به افزایش است که مومنین شکرگزار باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید نعمت را بشناسیم و فقط از خدا بخواهیم، تاکید کرد: هر کس باید خودش را بشناسد و خودش را کشف کند. 

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با اشاره به وضعیت موجود در جامعه، اظهار کرد: باید خوبی‌های جامعه را به رخ هم بکشیم و از همه چیز ایراد نگیریم. در کنار برطرف کردن مشکلات، امتیازات کشورمان را نیز بیان کنیم. قدم بعد از شکر لسانی، شکر عملی است یعنی نعمت‌ها را به کار ببریم چه در سطح استانی، کشوری و خانوادگی.

وی نزول نعمت های خداوند را با واسطه و بدون واسطه برشمرد و افزود: نعمت های خداوند بدون واسطه و مستقیم نازل می شوند مانند باران اما گاهی نعمت های الهی با واسطه نازل می شوند. امام جواد (ع) فرمودند: نعمت های با واسطه را هم باید شکر کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از نقدهای مکرر برخی افراد، گفت: اینکه یک عده در جامعه مدام غر بزنند که نمی‌شود.مشکلات همیشه هست .همانطور که مسئولین در حال برطرف کردن مشکلات هستند باید امید را هم در جامعه رونق دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با تاکید بر اینکه باید شکرگزار نعمت های الهی باشیم، افزود:بهترین راه این است که هر کس به طبقات پایین تر جامعه نگاه کند و داشته های خودش را بهتر ببیند. نعمت که به ما می‌رسد باید بگوییم الحمدالله. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول