اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولیدکننده نماها بلای جان تسهیلات اشتغال/تشکیل کارگروهی برای راستی‌آزمایی

جلسه شورای هماهنگی و تخصصی بانک‌های شهرستان بابل با حضور مسؤولان امور شعب بانک‌های شهرستان برگزار و در خصوص ارائه تسهیلات برای رونق اشتغال گفت‌وگو شد.

تولیدکننده نماها بلای جان تسهیلات اشتغال/تشکیل کارگروهی برای راستی‌آزمایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، قاسم عزیززاده‌گرجی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی و تخصصی بانک‌های این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه پولی و بانکی در اقتصاد برگزاری این جلسات می‌تواند نقش پر رنگی در گام رو به جلو در اشتغالزایی و تولید باشد، بهترین مشاوران در رشد اقتصادی شهرستان روسای بانک‌ها می‌توانند باشند.

وی با بیان اینکه بانک در همه عرصه‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش دارند، گفت: هم‌افزایی و هم‌پوشانی موجود بین ادارات و بانک‌های شهرستان می‌تواند شهرستان را رو به جلو سوق دهد.

 

فرماندار بابل بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های موجود شهرستان در جهت اشتغالزایی و تولید شهرستان، تسهیل و روان‌سازی ارائه خدمات به مردم نیاز به حضور جدی همه روسای بانک‌ها و مدیران ادارات دارد.

گلایه روسای بانک‌هاخوشحال می‌شویم در خدمت تولید باشیم 

پوراکبر رئیس حوزه بانک ملی شهرستان نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان اظهار کرد: خوشحال می‌شویم در خدمت تولید باشیم به شرطی که تولیدکننده واقعی باشد، اگر نامه‌ای زده می‌شود بر حسب دلسوزی است و قصد ممانعت در تولید و اشتغال نداریم.

وی با بیان اینکه نیازمند تشکیل کارگروه حقیقت‌یاب در شهرستان هستیم، افزود: کارگاه‌های تولیدی با فشار و به اصرار خیلی‌ها  از ما وام گرفتند و دستگاهی خریداری کردند و بلافاصله بعد از دریافت وام کارگاه را برای فروش گذاشتند.

دغدغه بانک‌ها وصول مطالبات است

مدیر اعتبارات بانک ملی بابل نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: دغدغه بانک‌های شهرستان در وصول مطالبات است، این تولیدکننده نماها هستند که مشکل‌ساز می‌شوند، به بخشنامه جدید وزارت نیرو گله‌مندیم، نمی‌شود مشتری در داخل بانک باشد و بخواهیم راس ساعت بانک را تعطیل کنیم،کسبه‌ها تازه بعد از ساعت یک به بانک‌ها مراجعه می‌کنند.

اصغرزاده مدیر امور شعب بانک کشاورزی بابل نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها اظهار داشت: ما بانکی‌ها از اول محکوم هستیم، نزدیک به ۷۰ شرکت تولیدی و خدماتی از تسهیلات کلان ما در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند، خودمان را جدا از دولت نمی‌دانیم، در وام‌های مددجویی ۱۰۰ درصد پرداختی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: دسته‌ای با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و به هر نحوی مطالبات را پرداخت می‌کنند، دسته‌ای نمی‌خواهند مطالبات را پرداخت کنند و دسته دیگری هم هستند که از طریق سیاسیون فشار میارن برای فرار از پرداخت مطالبات.

اصغرزاده با بیان اینکه ما مجری حفظ پول بیت‌المال هستیم، خاطرنشان کرد: در اتفاقات‌های مختلف نظیر سیل و زلزله و کرونا و آلودگی و ... ما ایستاده‌ایم و خدمات می‌دهیم ولی همواره محکوم هستیم.

نماینده بانک مسکن بابل نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان گفت: ما به دنبال پرداخت تسهیلات تکلیفی هستیم ولی ادارات با ما هماهنگی نمی‌کنند و برای پرداخت این وام‌ها که سهمیه شهرستان است به دنبال افراد برای پرداخت کردن وام تکلیفی بگردیم.

رئیس بانک توسعه و تعاون شهرستان بابل نیز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان گفت: خیلی از مراجعه‌کننده‌ها تولیدکننده نیستند و دلال هستند در نقش تولیدکننده؛ ستاد رفع منابع تولید نیز معظلی شد برای بانک‌ها، به هر مراجعه کننده نامه می‌دهند، تا زمانی که در توان ما هست همکاری می‌کنیم اما نیاز به مدیریت منابع است.

از دل تسهیلات خرد یک تولیدکننده متولد می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان بعد از شنیدن گلایه‌های بعضی از مدیران بانک‌های شهرستان اظهار کرد: مجموعه بانک‌ها دلسوزتر از سایر ادارات هستند، با مردم بیشتر سر و کار دارید، در تسهیلات وام‌های خرد یک راهی باز کنید و گره از مشکلات مردم باز کنید در بعضی مواقع از دل تسهیلات خرد یک تولیدکننده به‌وجود می‌آید.

عزیززاده‌گرجی در پایان با بیان اینکه بانک‌ها در تولید و اشتغالزایی موفقیت این بنگاه‌ها حلقه مفقوده موفقیت هستند، گفت: در بند تبصره ۱۸ تسریع صورت گیرد، بخش تولید شدیداً نیاز به همیاری بانک‌ها دارد،ما از تشکیل کارگروهی برای راستی‌آزمایی استقبال می‌کنیم.

در پایان این جلسه رئیس بانک ملی شهرستان به عنوان دبیر این جلسه معرفی شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول