اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خبر خوب

فراخوان جشنواره خبر خوب/ خوش‌خبر باشید

آستین‌های‌تان را بالا بزنید و خودتان خبرنگار شوید. از خوبی‌ها خبر تهیه کنید و آنها را نشر دهید. فرقی هم نمی‌کند موضوع خبر شما پیشرفت کشور در یک عرصه علمی و صنعتی باشد یا یک اقدام نوع‌دوستانه توسط یک هموطن.

فراخوان جشنواره خبر خوب/ خوش‌خبر باشید

خبرگزاری فارس؛ گروه خبر خوب: دور و برتان از اخبار منفی پر شده؟ هر کانال و سایتی را که باز می‌کنید پر است از خبر قتل و غارت و دزدی و جنایت؟ فکر می‌کنید در گرداب بدی‌ها غوطه‌ورید و هیچ راه نجاتی هم ندارید؟ حق دارید!
سالهاست که به خاطر سبک قدیمی و غیراستاندارد روزنامه‌نگاری، اخبار منفی و حوادث خشن جو غالب فضای رسانه‌ای کشور را در اختیار گرفته است. تلخ‌ترین اتفاقات با جزئیات کامل در صدر اخبار قرار می‌گیرد و با تصاویر بسیار دقیق روان مخاطب را می‌آزارد؛ اتفاقی که امروزه تقریبا در هیچ رسانه معتبری در دنیا مرسوم و مقبول نیست.
رسانه‌های داخلی اگرچه به خطا وارد این گرداب شده‌اند، اما رسانه‌های ضدانقلاب عامدانه روی اخبار منفی تمرکز کرده‌اند. آنها ایجاد یاس و ناامیدی بین ایرانیان را به‌عنوان مهمترین هدف خود تعریف کرده‌اند و برای رسیدن به آن، از ضریب دادن به کوچکترین رخدادهای تلخ هم غافل نمی‌شوند. 
این شیوه اطلاع‌رسانی را نه علم تایید می‌کند و نه دین. اسلام امید را به‌عنوان راه نجات معرفی می‌کند و یاس از رحمت خدا را مختص کافران می‌داند. علم روان‌شناسی نیز تاکید دارد که انسان‌ها باید ضمن پرهیز از منفی‌بافی، بر فرصت‌ها تمرکز کنند. به همین دلیل است که سالهاست سبک روزنامه‌نگاری سازنده در دنیای رسانه فراگیر شده است؛ سبکی که تمرکز خود را بر امیدآفرینی و تلاش متمرکز کرده است.
مشخص است که این نوع فعالیت رسانه‌ای، به معنای عدم توجه به مشکلات و کمبودها نیست بلکه انعکاس ضعف‌ها در کنار ارائه راهکار و دیدن زیبایی‌هاست. این روشی است که راه را برای اصلاح امور فراهم می‌کند. رویکردی که چند سالی است با عنوان «خبرخوب» در خبرگزاری فارس هم شکل گرفته و البته هنوز راه درازی برای تکامل در پیش دارد.
اما تا آن روز چه باید کرد؟ می‌خواهید منتظر بنشینید تا اخبار تلخ، هر بلایی می‌خواهند بر سر شما و خانواده و اطرافیان‌تان بیاورد؟‌
ما پیشنهاد دیگری برایتان داریم. آستین‌هایتان را بالا بزنید و خودتان خبرنگار شوید. از خوبی‌ها خبر تهیه کنید و آنها را نشر دهید. فرق نمی‌کند موضوع خبر شما پیشرفت کشور در یک عرصه علمی و صنعتی باشد یا یک اقدام نوعدوستانه توسط یک هموطن. در «خبرخوب» مهم  این است که هم خوب ببینید و هم خوبی‌ها را ببینید. بگذارید همه بدانند که چه نعمت‌هایی در اطرافمان وجود دارد که در هجوم سیاه اخبار بد، از چشم‌ها پوشانده شده‌اند. از گفتن خوبی‌ها خجالت نکشید و نگران واکنش دیگران نباشید. شاید برای مدتی کوتاه، این زیبایی‌ها برای چشم و گوش‌هایی که سال‌ها ناچار به دیدن و شنیدن تلخی‌ها بوده‌اند عجیب به نظر بیاید، ولی خیلی زود لذت خوبی‌ها بقیه را با شما همراه می‌کند.

 

نحوه شرکت در جشنواره خبر خوب را در این فیلم ببینید

جایزه هم داریم!
خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و...) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن  ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

البته موسسه «راوینو» و «خبرگزاری فارس» برای این جشنواره جوایزی هم تدارک دیده‌اند. اخباری که کیفیت بالاتری داشته باشد، علاوه بر بازنشر در خروجی‌های خبرگزاری فارس، مورد داوری کارشناسان و رای مردم قرار خواهد گرفت و هر روز با یک جایزه ۵۰۰ هزارتومانی از اثری که بیشترین سهم را در حال خوب مردم داشته تقدیر خواهد شد. امتیاز شما بر اساس مجموع تعداد لایک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی خبر خوب گرفته‌اید محاسبه می‌شود. اگر هم خبرتان را در «فارس من» منتشر کنید، با هر امضا ۱۰ امتیاز می‌گیرید. تولیدات باکیفیتی که استانداردهای خبری را داشته باشند، در سایت خبرگزاری فارس هم منتشر می‌شوند و هر بار که توسط مخاطبان به صفحه اصلی پیشنهاد شوند، ۱۰۰ امتیاز کسب می‌کنند.

علاوه بر جوایز روزانه، امتیاز آثار برتر ثبت می‌شود و در آخر هر ماه به ۳ نفر از افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند جوایز۵ و ۳ و ۲ میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

بخش حرفه‌ای جشنواره نیز در روزهای آتی آغاز به کار خواهد کرد و خبرنگاران و عکاسان و مستندسازان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در جشنواره، به دبیرخانه خبرخوب ارسال کنند.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش خبر باشید.

انتهای پیام/ ت 3

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول