اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اضافه برداشت آب در یک هزار و ۱۱۱ حلقه چاه مجاز در خراسان شمالی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از اضافه برداشت آب در یک هزار و ۱۱۱ حلقه چاه مجاز در این استان خبر داد.

اضافه برداشت آب در یک هزار و ۱۱۱ حلقه چاه مجاز در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز وحید واسطه، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه در این استان تعداد سه هزار و ۳۴۹ حلقه چاه آب مجاز وجود دارد، اظهارکرد: از این تعداد چاه یک هزار و ۱۱۱ واحد دارای اضافه برداشت آب هستند.

وی میزان برداشت آب از چاه های مجاز را ۴۰۴ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: حجم اضافه برداشت آب از این چاه ها ۹۱ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال قبل ۸.۴ میلیون مترمکعب بیشتر برداشت شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به چاه‌های غیر مجاز حفر شده در این استان افزود: با بررسی های صورت گرفته از ابتدای سال، تعداد ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز آب در این استان حفر شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۴ حلقه چاه مسدود شده و درسال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۴۰ حلقه چاه مسدود شده است.

این مقام مسئول در ارتباط با آب موجود در مخازن سدهای استان نیز بیان کرد: میزان آب موجود در سدهای استان ۷۲.۵۵ میلیون متر مکعب است.

وی توضیح داد: میزان آب موجود در سد شیرین دره ۳۸.۱۴ میلیون متر مکعب، در سد بارزو ۱۴.۷۳، در سد بیدواز نیز ۴.۷۱ میلیون متر مکعب است.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی میزان آب موجود در سد غلامان ۵.۹، در سد قزلداش ۶.۱۹، در سد چری ۱.۳۵ و در سد گلول۱.۵۳ میلیون متر مکعب است.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول