اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تامین مسکن اقشار ضعیف اولویت وزارت راه است

مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: تامین مسکن اقشار ضعیف مهمترین اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

تامین مسکن اقشار ضعیف اولویت وزارت راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فاطمه سادات حمیدیان ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: تامین مسکن اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است که امیدواریم بتوانیم این پروژه را به خوبی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه مسکن رتبه ۱۹ کشوری را دارد افزود: امیدواریم در ادامه استان همدان به رتبه تک رقمی برسد تا دغدغه مردم همدان در حوزه مسکن نیز تسکین یابد.

 مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تمهیداتی در راستای ارائه تسهیلات و افزایش بودجه و نیروی انسانی در استان‌ها در نظر گرفته شده است عنوان کرد: امیدواریم با معرفی سرپرست جدید راه و شهرسازی همدان پروژه مسکن نیز با سرعت مطلوبی پیش رود و بتوان پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه مسکن بود.

نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه پس از انقلاب است

معاون عمرانی استاندار همدان نیز با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی توسط راه و شهرسازی دریافت و پیگیری می‌شود اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌هاست، حجم کار و فعالیت در آن بالاست بنابراین ارباب رجوع بالایی نیز دارد.

فرزاد تیموری با اشاره به اینکه همدان در بین ادارات کل راه و شهرسازی کشور جایگاه آخر را داشت که با اقدامات چندین ماهه سرپرست سابق این جایگاه به رتبه ۱۹ رسید گفت: با تعییر و تحولی که در اداره‌کل همدان صورت گرفت، امیدواریم در بین ۱۰ رتبه اول قرار گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش نظام مهندسی ساختمان را یکی از مهم‌ترین بخش‌های مسکن اداره‌کل دانست و افزود: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد ساخت‌ و سازهای کشور به کمک بخش خصوصی است پس لازم است به این بخش توجه بیشتری شود و در جذب اعتبارات و بودجه و نیروی انسانی رشد روزافزونی داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار همدان ضمن تاکید بر عملکرد نامطلوب دولت قبل در وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: امروز در سطح کشور با بحران احداث مسکن، اجاره خانه و حتی تأمین زمین برای احداث مسکن مواجه هستیم و با انباشت عظیمی از کارهایی که می‌بایست دولت قبل پیگیری می‌کرد، مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان پنج هزار و ۸۰۰ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده و واریز وجه داشتند که تنها برای یک‌هزار و ۸۰۰ نفر، زمین تخصیص داده شده است گفت: با این وجود همین تعداد نیز با مشکلات فنی و اجرایی رو به رو بود.

تیموری پروژه نهضت ملی مسکن را مهم‌ترین پروژه دولت پس از انقلاب دانست و گفت: با اهتمام در این پروژه و با احداث تعداد زیادی مسکن می‌توان مردم را از مشکلات و سختی‌های کنونی نجات داد.

در ادامه ایوب اسداللهی سرپرست جدید مدیرکل راه و شهرسازی نیز گفت: عملکرد چهار ماهه مدیرکل سابق نشان می‌دهد ما همکاران باید با تعهد و پشتکاری بتوانیم به اهداف مدنظر دست یابیم.

در پایان مراسم ایوب اسداللهی به عنوان سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان منصوب و از زحمات عزیزالله یوسفی مدیرکل سابق این مجموعه قدردانی شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول