اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آغاز به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان/ حذف واسطه‌­ها در شبکه تجاری کشاورزی

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از آغاز به فعالیت شبکه تجاری کشاورزی تا ۱۰ روز آینده در استان خبر داد.

آغاز به کار شبکه تجاری کشاورزی «اگرینیتو» در گلستان/ حذف واسطه‌­ها در شبکه تجاری کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربانعلی روشنی امروز در مدیران گرگان یکی از مشکلات کشاورزان را فروش محصول در زمان برداشت عنوان کرد و گفت: متأسفانه در زمان برداشت، محصول با قیمت ناچیزی توسط واسطه‌ها از کشاورز خریداری می­‌شود اما همین محصول با قیمت بالاتری به دست خریدار می‌رسد.

وی با بیان اینکه عرضه محصولات تولیدی از سوی کشاورزان در سامانه‌­های مجازی امروزه در بسیاری امور کارگشا هستند، افزود: ماه‌هاست با یک شرکت دانش‌بنیان روی این موضوع کار کردیم و زیرساخت­‌های لازم برای فروش محصولات کشاورزی در سامانه‌­های مجازی تهیه شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، گفت: در ۲۷ بخش استان، ۲۷ نفر انتخاب و آموزش­‌های لازم و اولیه ارائه شده و قرار است طی قراردادی که بین آن شرکت دانش‌بنیان منعقد می­‌شود کار خرید و فروش تمام اقلام بخش کشاورزی در آنجا انجام شود.

*حذف واسطه‌­ها در شبکه تجاری کشاورزی

روشنی با بیان اینکه ۶۰ کشور دنیا در حال بهره‌برداری از این سامانه­‌های مشابه «اگرینیتو» هستند، افزود: تولیدکننده در این سامانه میزان تولید خود را در سامانه مربوط بارگذاری می­‌کند و فرآیند خرید و فروش بدون حضور واسطه انجام می­‌شود.

وی افزود: منافع تولیدکننده در شبکه تجاری کشاورزی حفظ می‌­شود، عرضه‌کننده و تولیدکننده می‌تواند در این شبکه تهاتر کالایی را انجام دهد البته اعتبارسنجی هم در این شبکه مطرح است و با توجه به فروش محصول تولیدکننده می‌­تواند اقدام به خرید تهاتر کند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، «اگرینیتو» را شبکه‌­ای از مدیران، صادرکنندگان، تولیدکنندگان، اصناف و متخصصان زنجیره ارزش محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: این شبکه تجاری با ایجاد پلتفرم خرید و فروش محصولات، خدمات و ‌نهاده­‌های کشاورزی زمینه را برای حذف واسطه­‌ها و خرید و فروش محصولات و خدمات کشاورزی بدون واسطه تسهیل می‌­کند.

روشنی در خصوص کیفیت محصولاتی که در سامانه «اگرینیتو» ارائه می‌­شود، گفت: در هر ده و دهستان، کیفیت محصولات توسط یاری‌گر کشاورزی یا کارشناس مربوطه که انتخاب شده تأیید می‌شود.

وی افزود: در سامانه «اگرینیتو» نهاده­‌هایی همچون کود و سم نیز خرید و فروش خواهد شد و یک ویژگی مهم که در این سامانه دنبال می­‌کنیم این است بانک­‌های بزرگ در کنار ما قرار بگیرند و براساس اعتبارسنجی، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید نهاده در اختیار کشاورزان قرار دهند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول