اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

7 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است/ پرداخت 10 برابری تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: کشور در حال حاضر 7 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است که فعالیت آن‌ها توسط دبیرخانه ارزیابی می‌شود.

7 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است/ پرداخت 10 برابری تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا قربانی‌زرین، در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اظهار کرد: کشور در حال حاضر 7 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است که فعالیت آن‌ها توسط دبیرخانه ارزیابی می‌شود.

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تعداد شرکت‌های فعال دانش‌بنیان استان زنجان را 78 واحد اعلام و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی این تعداد شرکت برای زنجان کم و در واقع ناچیز است.

وی با تشریح خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: این صندوق در ارائه تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری می‌کند.

قربانی‌زرین از همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با 15 بانک خبر داد و گفت: در این همکاری بانک‌ها اقدام به بازاریابی کرده و در واقع خدمات این صندوق از طریق درگاه و به صورت غیرمتمرکز ارائه می‌شود.

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به تغییر شیوه سرمایه‌گذاری صندوق از مستقیم به غیرمستقیم اشاره کرد و افزود: این سرمایه‌گذاری صرفا با عاملیت شتاب‌دهنده میسر است.

وی در ادامه اکوسیستم نوآوری استان زنجان را تشریح کرد و گفت: صندوق در حال حاضر هر نوع حمایتی را که لازم باشد انجام می‌دهد به این صورت که حتی هسته‌های علمی دانشگاهی را هم با هدف بازگشایی گره از کارها حمایت می‌کند.

قربانی‌زرین ضریب نفوذ کل صندوق را در استان زنجان 64 اعلام کرد و گفت: زنجان به همراه البرز کمترین نفوذ را در سطح کشور دارد هر چند دیگر استان‌ها هم مشکلاتی دارند، ولی این مشکلات با برگزاری دوره‌های آموزشی معمولا رفع می‌شود.

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه شرکت‌های زنجانی در جذب منابع موفق بوده‌اند، ادامه داد: پایین بودن آمار شرکت‌ها، ضریب آن‌ها را در نفوذ کاهش داده است.

وی تاکید کرد: من تضمین می‌دهم صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری 10 برابر تسهیلات ارائه شده توسط صندوق استان را به شرکت‌ها پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/73004/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول