اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ثبت ۳۰۳ مورد فوتی ناشی از تصادف در استان قزوین در سال گذشته

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: در سال ۱۴۰۰، ۳۰۳ مورد فوتی ناشی از تصادف در استان داشته‌ایم که ۲۳۶ نفر آقا و ۶۷ نفر خانم بوده‌اند که این آمار در سال ۹۹، ۲۹۴ مورد بوده است.

ثبت ۳۰۳ مورد فوتی ناشی از تصادف در استان قزوین در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مصطفی جعفر زاده ظهر امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، افزود: مجموعه پزشکی قانونی با هدف کارشناسی برای مراجع قضایی فعالیت می‌کند و در هر پرونده‌ای که سلامت جسم و روان افراد مطرح باشد و این موضوع برای قاضی جهت صدور رأی حائز اهمیت باشد، جهت اخذ نظر کارشناسی به مجموعه ما معرفی می‌شود.

این مسوول افزود: در سال گذشته ۳۳ هزار و ۴۸۶ مورد معاینه بالینی انجام شده که ۶۵ درصد مراجعه کنندگان به سازمان در این زمینه، مرد و ۳۵ درصد بانوان بوده اند.

وی گفت: شهرستان قزوین بیشترین آمار معاینات بالینی با ۲۱ هزار و ۹۸۲ مورد را داشته و کمترین میزان به شهرستان آبیک با ۲ هزار و ۴۰۰ مورد اختصاص یافته است.

جعفرزاده عنوان کرد: ۹۰ درصد مراجعین در حوزه معاینات بالینی قرار می‌گیرند، سه تا چهار درصد مراجعین نیز در حوزه متوفیات اعم از مرگ‌های غیرطبیعی، مشکوک و خشن هستند، کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی نیز مربوط به ارائه اظهارنظر تخصصی به مراجع قضایی علی‌الخصوص در پرونده‌های کادر درمان است، در استان قزوین به‌جز بحث ژنتیک قانونی، تمام حوزه‌های دیگر فعال هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین خاطرنشان کرد: اکنون ما با کمتر از یک‌سوم چارت مصوب نیروی انسانی در حال ارائه خدمت هستیم، البته از سال گذشته چهار نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف و یک پزشک به‌عنوان نیروی طرح جذب مجموعه شده‌اند که با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم در آینده‌ای نزدیک ۲ پزشک دیگر را نیز به همین طریق جذب کنیم.

جعفرزاده اظهار کرد: سالیانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار پرونده درخواست مجوز سقط جنین در کشور تشکیل می‌شود که هشت تا ۹ هزار مجوز در همین راستا صادر می‌شود.

وی بیان کرد: در قانون پیشین نیاز بود سه متخصص و پزشکی قانونی جهت صدور مجوز سقط جنین نظر کارشناسی بدهند که در قانون جدید این مسئولیت از دوش پزشکی قانونی برداشته شده و پس از اظهار نظر کارشناسی ۲ متخصص و پزشکی قانونی، پرونده جهت صدور مجوز سقط به قاضی دادگستری واگذار می‌شود.

جعفرزاده اظهار کرد: در حوزه سقط جنین در سال ۹۹، ۲۰۴ مورد پرونده تشکیل شده بود که برای ۱۳۰ مورد مجوز سقط صادر شد، این آمار در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۲ مورد پرونده کاهش یافت که برای ۱۳۰ مورد مجوز صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۳۰۳ مورد فوتی ناشی از تصادف در استان داشته‌ایم که ۲۳۶ نفر آقا و ۶۷ نفر خانم بوده‌اند که این آمار در سال ۹۹، ۲۹۴ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین در پایان عنوان کرد: در حوزه کمیسیون‌های پزشکی در سال ۱۴۰۰، ۳۶۳ مورد تشکیل پرونده در استان داشته‌ایم که ۱۹۲ مورد آن‌ها شکایت از کادر درمان بوده است که در این حوزه نیز نسبت به سال ۹۹ با رشد ۳/۳۳ درصدی مواجه بوده‌ایم؛ از ۱۹۲ پرونده تشکیل شده در سال ۱۴۰۰، در ۱۰۹ پرونده قصوری از سوی کادر درمان احراز نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول