اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی براساس آمایش سرزمین/تمدید مهلت ثبت‌نام دوره کارشناسی ناپیوسته تا ۱۰ تیر

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد از پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ناپیوسته تا دهم تیر ماه خبر داد.

پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی براساس آمایش سرزمین/تمدید مهلت ثبت‌نام دوره کارشناسی ناپیوسته تا ۱۰ تیر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهدی نوری‌پور در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۷ مرکز فعال علمی کاربردی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد فعال است گفت: بیش از ۵ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۵۵ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۷۰ رشته کاردانی در مراکز علمی کاربردی استان تدریس می‌شود و حدود ۴۶۰ استاد حق التدریسی نیز در این مراکز مشغول هستند.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان بر اساس آمایش سرزمین است گفت: بر خلاف سایر دانشگاه‌ها که پژوهش محور هستند دانشگاه علمی کاربردی مهارت محوری را در دستور کار دارد و به این سمت حرکت می‌کند.

نوری‌پور با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری علمی کاربردی عنوان کرد در این مرکز ایده‌های نو را احصا و به مرحله تجاری سازی می‌رسانیم و  در حال تبدیل شدن به دانشگاه نسل چهارم هستیم.

وی با بیان اینکه مراکز علمی و کاربردی در رشته‌های خدمات اجتماعی، کشاورزی، هنر و صنعت پذیرش دانشجو خواهد داشت و عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد دارای جایگاه خوبی در کشور است.

وی همچنین از تشکیل کانون فارغ‌التحصیلان برای پیگیری وضعیت اشتغال دانشجویان مراکز علمی کاربردی خبر داد گفت: بیش از ۶۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند اما نیمی از کسانی که در علمی کاربردی مشغول به تحصیل بودند جذب بازار کار شدند.

نوری‌پور از پذیرش جدید در مراکز علمی کاربردی استان از اول تیرماه خبر داد و عنوان کرد: ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته اول تیرماه شروع و تا هفت تیر ادامه دارد اما احتمال اینکه پذیرش تا ۱۰ تیرماه تمدید شود وجود دارد.

وی ضمن اینکه محدودیتی برای جذب در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته وجود ندارد از ثبت نام دوره کاردانی خبر داد و عنوان کرد علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی علمی کاربردی می‌توانند از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ تیر ماه می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول