اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جامعه‌ای که از حیات الهی برخوردار باشد شکست نمی‌خورد

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: جامعه‌ای که در آن احکام الهی جاری باشد در برابر دشمن شکست نخواهد خورد و بیگانگان بر آن جامعه تسلط نخواهند یافت.

جامعه‌ای که از حیات الهی برخوردار باشد شکست نمی‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر و شهید آیت‌الله محمدعلی حیدری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مصلی نماز جمعه اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا و تداوم قیام امام حسین(ع) بود که به ما زندگی و حیات بخشید.

وی با بیان اینکه جوامعی که در برابر حق و باطل بی‌تفاوت بوده و هیچ موضعی ندارند مرده به حساب می‌آیند افزود: قیام امام حسین(ع) که حرکتی اعتراضی در برابر ظلم بود حیات انسانی را در جامعه اسلامی زنده کرد و امروز انقلاب اسلامی ما هم این معنا را در جامعه پیاده کرده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با بیان خصوصیات و ویژگی‌های جامعه اسلامی گفت: از خصوصیات برجسته جامعه اسلامی خواندن قرآن، ارتباط با شهدا، زنده نگهداشتن یاد شهدا و نشر پیام آنان و ایستادگی در برابر دشمن است که همه اینها نشانه یک حیات اسلامی است.

وی به تهاجم رسانه‌ای و فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: دستور قرآن کریم در شرایط کنونی تحریم‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن، ایستادگی در برابر سلطه و صبر در برابر سختی‌هاست.

اراکی با بیان اینکه ما یقین داریم راهی که پیموده‌ایم حق بوده و راه امام خمینی(ره) راه امام حسین(ع) است بنابراین آن را با قوت ادامه خواهیم داد تأکید کرد: حاضریم جانمان را در راه این حقیقت بدهیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم راه امام حسین(ع) را طی کنیم باید بدانیم این راه هزینه دارد و همانگونه که آن بزرگوار جانشان را در راه دین فدا کردند ما هم باید جانمان را فدا کنیم.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: جامعه‌ای که در آن احکام الهی جاری باشد هیچگاه در برابر دشمن شکست نخواهد خورد و بیگانگان بر آن جامعه تسلط نخواهند یافت.

وی اظهار کرد: امروز نام شهدا بر قلوب مردم فرمانروایی می‌کند، زیرا می‌بینیم هر جا نام شهدا و یادواره شهدا ذکر می‌شود، بسیاری از مردم به آن روی می‌آورند.

اراکی افزود: شهدا از نسل کنونی جامعه ایثارگری، فداکاری، اخلاص، تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در راستای آرمان‌های انقلاب و اسلام را درخواست می‌کنند که باید به آن پایبند باشیم.

وی در پایان سخنانش گفت: باید از شهدا به عنوان اسوه‌های جامعه اسلامی الگوبرداری کنیم تا بتوانیم مشکلات جامعه را رفع کرده و به موفقیت و سعادت برسیم.

در مراسم امروز پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی به مناسبت شهادت شهید بهشتی و آیت‌الله محمد علی حیدری قرائت شد و در پایان مراسم نیز حاج صادق آهنگران در رثای شهدای هفتم تیر و حاج میرزا محمد سلگی مداحی کرد.

شهید آیت‌الله محمدعلی حیدری تنها شهید حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ در استان همدان و غرب کشور است که به همراه یاران انقلاب به شهادت رسیدند این شهید والامقام از مبارزان قبل از انقلاب بود که مدتی را در زندان و تبعید به سر برده و با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اولین امام جمعه و نماینده مردم  نهاوند در مجلس به مردم خدمت کرد.

او در دوران تحصیلات حوزوی افتخار شاگردی حضرت امام(ره) و علامه طباطبایی را داشت و در دوران جوانی به درجه اجتهاد رسیده بود؛ آن شهید والامقام با پیروزی انقلاب به عنوان رئیس کمیته انقلاب نهاوند و سرپرست دادگاه‌های انقلاب استان معرفی شد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول