اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

دستگیری ۱۱ باند بزرگ توزیع کننده مواد مخدر طی سه ماه اول سال در آذربایجان‌غربی/ افزایش سه درصدی کشفیات انواع موادمخدر در استان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۱۱ باند بزرگ توزیع کننده مواد مخدر طی سه ماه اول سال خبر داد و گفت: طی سه ماه نخست امسال در مجموع تعداد ۲۹۶۴ نفر دستگیر شده اند که ۲۴۸۲ از این دستگیریها معتادین و مابقی قاچاقچی بوده است.

دستگیری ۱۱ باند بزرگ توزیع کننده مواد مخدر طی سه ماه اول سال در آذربایجان‌غربی/ افزایش سه درصدی کشفیات انواع موادمخدر در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم جلیل پناه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصحاب رسانه در مدیریت مناسب اذهان  نقش بسیار مناسب، ایفای نقش کرده و در مقابل اقدامات تشویش اذهان عمومی توسط دشمن ورود پیدا و گام موثری در این زمینه برداشته است.

وی ادامه داد: پیشگیری از تشویش اذهان از جمله اقدامات مهم اصحاب رسانه بوده و رصد مشکلات جوامع و کمک و تلنگر به مسوولان از اقدامات موثری اصحاب رسانه می‌باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مشکلات و معضل مواد مخدر و اعتیاد یک مشکل جهانی است که تمام دنیا درگیر این موضوع با اهمیت است و با هماهنگی معاونت علوم اجتماعی رسانه‌ای کردن اقدامات پلیس در جهت برخورد قاطع با متخلفان باید در اولویت امر قرار بگیرد .

جلیل‌پناه یادآور شد: پنج تیر ۱۳۶۵ به عنوان روز جهانی روز مواد مخدر تعیین شده است ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر شمرده شده و در خط مقدم مبارزه قرار دارد .

وی گفت: حجم مواد مخدر که در افغانستان تولید می‌شود هم صنعتی و سنتی توسط مافیا و قاچاقچیان در حال انتقال به سایر کشورها هستند و ایران کوتاهترین مسیر است که استان ما در خط مقدم این امر و جز سه استان درگیر این مبارزه در بحث قاچاق مواد مخدر در کشور قرار دارد.

این مقام مسوول تصریح کرد: با همت همکاران نیروی انتظامی سپاه  و مرزبانی اقدامات خوب و موثری در انهدام قاچاقچیان انجام شده و پلیس به عنوان نهاد مقابله و مبارزه عمل و علاوه بر برخورد با دانه درشت‌ها و ترانزیت وظیفه برقراری امنیت را نیز دارد .

جلیل‌پناه خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت محله محور در مرکزیت استان و شهرستان‌ها حضور مستمر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در طرح محله محور توزیع کنندگان بانک اطلاعاتی تشکیل داده شده و تمام توزیع کنندگان شناسایی و دستگیر خواهند شد و ایجاد اشرافیت اطلاعاتی در سطح شهر و استان اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کنند و در طرح محله محور نقطه به نقطه افراد معتاد شناسایی می‌شود و هماهنگی‌های قضایی انجام و اقدام به پاکسازی محیط برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در استان تعداد۲۹۶۴ نفر دستگیری انجام شده که ۲۴۸۲ دستگیری معتادین و مابقی قاچاقچی بوده است.

وی اظهار داشت: طی سه ماه گذشته طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور، پاکسازی، اطراف مدارس انجام شده و در کل ۵۹۶ طرح در جهت مبارزه با مواد مخدر اجرایی شده است و طی این مدت ۴۹۶نفر از افراد توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده است.

جلیل پناه از افزایش سه درصدی کشفیات مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در بحث مشاوره فرهنگی در سطح کشور رتبه سه کشوری را دارد.

این مقام مسوول ازکشف ٧ تن مواد طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی امسال در حدود ٢ تن مواد در استان کشف شده که در ‌مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ٣ درصد رشد دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول