اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانونگذار پارلمان اروپا: ناتو تهدید شماره یک صلح جهانی است

به باور یکی از اعضای فرانسوی پارلمان اروپا، ناتو بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی است، زیرا اتحادیه اروپا را به سمت رویارویی با روسیه و چین سوق می‌دهد.

قانونگذار پارلمان اروپا: ناتو تهدید شماره یک صلح جهانی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از اعضای فرانسوی پارلمان اروپا دوشنبه (۲۷ ژوئن) گفت که ناتو بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است، زیرا اتحادیه اروپا را به سمت رویارویی با روسیه و چین سوق می‌دهد و به دنبال تخریب «منطقه حائل» با مجبور کردن کشورهای بی‌طرف به جهت‌گیری در این رویارویی است.

«هروه جووین» عضو کمیته فرعی امنیت و دفاع پارلمان اروپا (SEDE) پیش از نشست سران ناتو که قرار است ۲۸ تا ۳۰ ژوئن (هفتم تا نهم تیرماه) در مادرید برگزار شود، گفت: به لطف پروپاگاندای گسترده ناتو، مشخص شده که سازمانی که زمانی از سوی [رئیس‌جمهور فرانسه] امانوئل ماکرون به عنوان مرده مغزی توصیف شد، در حال تبدیل شدن از یک اتحاد فرا آتلانتیک به یک ساختار جهانی است. 

به گفته جوین، «ناتو اتحادیه اروپا را دفتر ثبت اعضای خود می‌داند و طبق این منطق، بر کشورهایی مانند گرجستان، ارمنستان و اوکراین که هرگز از نظر جغرافیایی، سیاسی یا از نظر بشردوستانه بخشی از اروپا نبوده‌اند، فشار می‌آورد. و همچنین بر بوسنی و هرزگوین، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، و کوزوو با چشم پذیرش آن‌‌ها در بلوک نظامی تحت هدایت ایالات متحده».

به گزارش خبرگزاری «تاس» وی در ادامه این اقدام را گامی خطرناک خواند و گفت: کل فضای امنیتی را از بین می‌برد، منطقه حائلی که قدرت‌های بزرگ به یکدیگر به عنوان بهایی برای امنیت خود داده‌اند.

این قانونگذار اروپایی در ادامه تاکید کرد: ناتو تهدید شماره یک صلح در کل جهان است زیرا روسیه را در محاصره خود قرار داده و آماده محاصره چین است. و کرنش اتحادیه اروپا در برابر ناتو که در واقع در خدمت منافع انگلیس و آمریکاست، به شدت با اروپا بیگانه است. این نتیجه جهل تکان‌دهنده دولت‌های اروپایی و کسانی است که توسط آن‌ها در رأس نهادهای اروپایی قرار گرفتند.

به نوشته تاس، او وضعیت امنیتی کنونی را با بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ مقایسه کرد، زمانی که ایالات متحده موشک‌های میان‌برد را در ترکیه مستقر کرد و اتحاد جماهیر شوروی سابق ارتش خود را در کوبا مستقر کرد. این قانونگذار فرانسوی خاطرنشان کرد: با این حال دیپلماسی دست برتر را در آن زمان به دست آورد و طرفین به نگرانی‌های متقابل در حوزه امنیتی پی بردند. در شرایط کنونی واشنگتن باید به نگرانی‌های مسکو بپردازد و موشک‌های میان‌برد خود را از لهستان و رومانی خارج کند و آزمایشگاه‌های زیستی و مراکز تحقیقاتی سلاح‌های شیمیایی‌اش را در مرزهای روسیه تعطیل کرد.

وی افزود: اما دیپلماسی آمریکایی به دست قبیله‌ای از نومحافظه‌کاران افتاده که رویای نابود کردن هر دشمنی را در سر می‌پرورانند.خطر کلیدی در نادیده گرفتن واقعیت است که مشخصه سیاست امروز آمریکا و از این رو اروپاست. هیچ چیز در سیاست خارجی خطرناک‌تر از تقسیم مردم به بد و خوب نیست.

پیش‌تر «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون کنونی شورای امنیت ملی این کشور با غیرممکن دانستن تلاش‌های غرب برای جدایی روسیه از جهان، وقوع جنگ با ناتو در صورت تجاوز به شبه‌جزیره کریمه را محتمل دانست. (جزئیات بیشتر)

در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، روسیه به درخواست کمک جمهور‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون بارها اعلام کرده که به دنبال اشغال این کشور نیست و هدف عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرده است. از زمان آغاز ناآرامی‌ها در اوکراین، کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین، به آتش‌ درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

انتهای پیام/م/ ت 81

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول