اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دولت قبل در ساخت مسکن کم‌کاری کرد/ بررسی دقیق‌تر طرح ساماندهی اجاره‌بها در مجلس

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس با انتقاد از افزایش بی‌ضابطه قیمت اجاره‌بهای مسکن در کشور گفت: مجلس کلیات طرح نظام اجاره‌بهای کشور را تصویب کرده و هم‌اکنون برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شده است.

دولت قبل در ساخت مسکن کم‌کاری کرد/ بررسی دقیق‌تر طرح ساماندهی اجاره‌بها در مجلس

احمد راستینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه مجلس کلیات طرح نظام اجاره‌بهای کشوری را تصویب و برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال این طرح به تصویب برسد تا در سال آینده شاهد این افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها نباشیم.

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت گذشته نسبت به ساخت مسکن کم‌کاری شده است و همین موضوع سبب شده تا امروز شاهد کمبود واحدهای مسکونی و افزایش اجاره‌بها در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: مجلس با تصویب طرح جهش تولید مسکن سعی کرد تا بازار مسکن و اجاره بها را کنترل کند.

راستینه با اشاره به تصویب طرح جهش تولید مسکن که دولت را موظف کرده تا سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد، عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا طی سه سال گذشته سبب شد تا موجران طبق مصوبات ستاد ملی کرونا نتوانند قیمت اجاره‌بها را افزایش دهند و عرضه و تقاضا به شکل مطلوب در بازار مسکن صورت نگرفت.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب شد تا در حال حاضر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت اجاره بها باشیم.

دولت ساخت واحدهای مسکونی اجاره به شرط تملیک را در دستورکار قرار دهد

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید ساخت واحدهای مسکونی اجاره به شرط تملیک را علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دهد.

وی عنوان کرد: در تصمیمی که توسط سران سه قوه گرفته شده است اجاره‌بها در شهرهای بزرگ ۲۵ درصد و شهرهای کوچک ۲۰ درصد باید افزایش داشته باشد.

لزوم نظارت بر نحوه تخصیص زمین و ساخت مسکن

راستینه با بیان اینکه باید پرداخت تسهیلات بانکی در قالب ودیعه مسکن و کمک‌های قرض‌الحسنه به مستاجران و نیازمندان در اولویت قرار بگیرد، گفت: استاندار باید هر چه سریعتر کارگاه نظارت بر پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها را در استان تشکیل دهد تا در این خصوص کوتاهی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه همچنین باید کارگروهی در سطح کشور و استان تشکیل شود تا بر نحوه تخصیص زمین و ساخت مسکن نظارت شود، ادامه داد: باید سازوکاری اندیشیده شود تا بر مشاورین املاک نظارت شود و از سوی دیگر باید قراردادهای اجاره در سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت شود تا از این طریق بتوان با کسانی که خلاف قانون افزایش اجاره‌بها دارند برخورد شود.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول