اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۵۷۰ خودرو توقیفی در هرمزگان تعیین تکلیف شدند

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال از طریق برگزاری سه مزایده خبر داد و گفت: به ترتیب ۵۷۰ وسیله نقلیه به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال، چهار لنج و ۱۲ ملک به ارزش ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۲۹۶ خودرو و ۴۳ دستگاه موتور سیکلت به ارزش ۳۴ میلیارد ریال که جمعا بیش از ۶۵۴ میلیارد ریال بوده‌ است.

۵۷۰ خودرو توقیفی در هرمزگان تعیین تکلیف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،  مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان ظهر امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: از تیرماه سال ۱۴۰۰ تا کنون به منظور تعیین تکلیف خودروهای توقیف یا ضبط شده در پرونده‌های مواد مخدر، سه مزایده انجام شده است.

وی افزود: به ترتیب ۵۷۰ وسیله نقلیه به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال، چهار لنج و ۱۲ ملک به ارزش ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۲۹۶ خودرو و ۴۳ دستگاه موتور سیکلت به ارزش ۳۴ میلیارد ریال که جمعا بیش از ۶۵۴ میلیارد ریال بوده‌ است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: به منظور تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر هرمزگان جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم و بیت المال کارگروهی تشکیل و ظرف سه روز، نسبت به تنظیم شیوه‌نامه تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی اقدام شد.

قهرمانی تصریح کرد: پس از تنظیم شیوه‌نامه مربوطه، مراتب اطلاع‌رسانی به منظور مراجعه مالکان وسایل نقلیه توقیفی به پارکینگ جهت انجام اقدامات مربوط به ترخیص وسائل نقلیه مربوطه انجام شد.

وی ادامه داد: به تمامی واحدهای قضایی سراسر هرمزگان و دیگر سازمان‌های مرتبط اعلام شد ظرف ۲ ماه نسبت به تعیین تکلیف کلیه وسایل نقلیه توقیفی اقدام و نتیجه اقدامات انجام شده را در اسرع وقت گزارش کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: پس از پایان مهلت ۲ ماهه، با توجه به استقبال صورت گرفته از طرح، مهلت اجرای به مدت یک ماه دیگر تمدید شد که یک هزار و ۷۲۸ موتور سیکلت، سه هزارو ۷۳۵ خودرو رفع توقیف شد.

قهرمانی بیان کرد: دوم شهریورماه سال گذشته مشخص شد بیش از ۱۳ هزار دستگاه موتور سیکلت توقیفی مربوط به سال ۱۳۹۷ و قبل در پارکینگ‌های سراسر هرمزگان وجود دارد که با وجود گذشت بیش از حداقل ۲ سال و نیم از توقیف آن‌ها و ارائه تسهیلات ویژه باز هم مالکان جهت ترخیص مراجعه نداشه و  به نظر می‌رسد مشمول اموال اعراض شده‌ است.

وی ادامه داد: با صدور دستورات قضایی مقرر شد رئیس دادگاه اصل ۴۹ دادگستری کل هرمزگان فورا نسبت به صدور حکم ضبط موتورسیکلت‌های مربوطه به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدام کند تا پس از صدور حکم با مزایده و فروش آن‌ها از اتلاف اموال عمومی جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: طی ۲۴ فقره مکاتبه لیست موتورسیکلت‌های مربوطه به تفکیک هر پارکینگ و با تشکیل پرونده مجزا به دادگاه اصل ۴۹ جهت صدور احکام مربوطه و تحویل به ستاداجرایی به منظور انجام مزایده و فروش ارسال شد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول