به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلمی در نشست علنی امروز 7 تیر پارلمان در روند بررسی گزارش کمیسیون عمران درباره سانحه ریلی قطار مشهد-یزد اظهار داشت: این سانحه باید فرصتی برای بهبود شرایط باشد چرا که این سانحه محصول ساختار و سیستمی بوده که خوب کار نکرده و اشتباهات را افزایش داده است.
وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه های برنامه ریزی تلاش می کنند تا سوانح له حداقل برسد، گفت: با این حال، سیستم ضعیف راه آهن کشورمان، سانحه های بزرگی را در سال های اخیر منجر شده است لذا ما در مجلس در برابر جان تک تک مردم مسئول هستیم و باید سیستم ها بررسی و پیگیری کنیم.
نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: بسیاری از حوادث در این حوزه اعلام نمی شود اما به صورت میانگین یک حادثه در هفته داریم؛ وضعیت بهره برداری از سرمایه عظیم راه آهن کشورمان بسیار ضعیف است به طوری که در سانحه اخیر، 30 کیلومتر مسیر بالانس نداشت و حتی اگر بیل مکانیکی در مسیر قرار نداشت، یک ترمز قطار نیز این سانحه را به بار می آورد.
طغیانی در ادامه گفت: از سوی دیگر سرعت قطارها بسیار کند است و تا بار از بندرعباس به تهران برسد، 2 روز طول می کشد و این در حالی است که از کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب صحبت می کنیم.
وی با بیان اینکه سیاست های کلی اصل 44، چراغ راهنمایی برای ما است و آیین نامه های لازم نیز از 12 سال قبل ابلاغ شده، تصریح کرد: باید از بخش خصوصی استفاده شود اما ایرادات کار باعث خروج این بخش از راه آهن شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی کشور با واگذاری به بخش خصوصی واقعی و نه فاسد، اتفاق می افتد.
انتهای پیام/