اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

موزه دفاع مقدس نقش به سزایی در تحقق جهاد تبیین دارد

استاندار مرکزی گفت:‌ موزه دفاع مقدس نقش به سزایی در تحقق جهاد تبیین و انتقال حماسه‌ها به نسل جوان دارد

موزه دفاع مقدس نقش به سزایی در تحقق جهاد تبیین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در نشست شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: انتقال گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس به عنوان یک گفتمان کارآمد به جامعه و جوانان یک ضرورت مهم است و موزه دفاع مقدس استان باید با تدوین برنامه‌های خلاقانه، جذاب و اثرگذار محتوایی در این راستا برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: پیشرفت کشور و حرکت شتابنده در گام دوم به سمت اهداف انقلاب در گرو انتقال صحیح حماسه‌های دفاع مقدس و بهره‌گیری از این فرهنگ ارزشی به نسل جوان است و پیروزی‌ها و موفقیت‌های دفاع مقدس باید برای نسل جدید به خوبی تبیین شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس استان مرکزی حلقه اتصال میان پیشکسوتان و نسل جوان است، گفت: موزه دفاع مقدس نقش به سزایی در تحقق جهاد تبیین دارد و لذا باید به آن اهمیت داد و تکمیل موزه دفاع مقدس یک رسالت مهم برای دستگاه‌های استان است و باید به آن اهتمام ورزید.

مخلص‌الائمه ادامه داد: موزه دفاع مقدس استان مرکزی نمادی از مجاهدت‌ها و نقش‌آفرینی مردم شهیدپرور و ایثارگر استان در هشت سال جنگ تحمیلی است و باید به عنوان یک مکانی برای ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس به آن اهمیت داد.

وی با بیان اینکه تمرکز دولت و مدیریت ارشد در استان مرکزی تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام است، افزود: دولت سیزدهم تلاش ویژه‌ای برای اتمام طرح‌ها و فعالیت‌های ناتمام در همه حوزه‌ها و بخش‌ها دارد و این مهم در استان مرکزی نیز باید با جدیت دنبال شود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت در استان مرکزی تکمیل موزه دفاع مقدس است و در سفر ریاست جمهوری به استان که در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد، پروژه موزه دفاع مقدس مطرح خواهد شد و امیدواریم اعتبار مناسبی برای این مهم تخصیص پیدا کند.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد در استان مرکزی عزم و اراده جدی برای تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس به عنوان یک مرکز فرهنگی برای جوانان دارد و در این راستا از کلیه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم استفاده خواهیم کرد و دستگاه‌های متولی باید در این راستا هماهنگی و هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

پیشرفت ۷۷ درصدی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی

غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز اظهار کرد: ۳۵ عنوان کتاب تدوین شده و فایل آنها آماده چاپ و نیاز است با مشارکت دستگاه‌های استانی به چاپ برسند و مشارکت کلیه دستگاه‌های مسئول در تهیه و چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس با توجه به مصوبه شورای اداری استان یک ضرورت مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ۱۲ عنوان کتاب صوتی در سال ۱۴۰۰ تهیه شده و در سال ۱۴۰۱ سعی داریم حجم بیشتری از کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس تهیه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نهضت چاپ کتاب در حوزه اندیشه‌های امامین انقلاب، گفتمان انقلاب اسلامی و شهدا و دفاع مقدس و بانوان تهیه و به چاپ رسیده و به فضل الهی این نهضت با قوت ادامه خواهد داشت.

کریمی بیان کرد: یکی از مهمترین کتاب‌های ذیل کنگره شهدای استان فرهنگ‌نامه ۲۲ جلدی شهدا است که در نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس کشور به عنوان اثر برتر شایسته تقدیر شد.

وی افزود: متأسفانه در استان مرکزی طی ۳ سال گذشته در انتخاب کتاب سال توجهی به کتب در حوزه دفاع مقدس نشده و لازم است در جشنواره‌های بعدی کتاب در حوزه دفاع مقدس توجه ویژه شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره با پیشرفت موزه دفاع مقدس گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی با همکاری و مشارکت استانداری مرکزی و کلیه دستگاه‌های استانی هم‌اکنون بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ساختمان مدیریت با پیشرفت ۱۰۰ درصدی، ساختمان گالری‌ها ۶۸ درصد، سر درب ورودی ۱۰۰ درصد، دیوار لاله‌ها ۹۰ درصد، شهدای گمنام و محوطه آن ۷۰ درصد، محوطه پارکینگ ۳۰ و محوطه اصلی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کریمی با اشاره به روند تکمیل یادمان‌های شهدا در سطح استان گفت: در استان مرکزی ۱۵۹ شهید گمنام و ۶۶ یادمان شهدا داریم که ۱۸ یادمان نیمه‌کاره و در حال ساخت هستند و امیدواریم با همت مسئولین استانی این تعداد از یادمان‌ها هرچه سریع‌تر تکمیل شوند و سال ۱۴۰۱ باید کلیه یادمان‌ها تکمیل شوند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول