اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خادمان قضایی مردم در کوتاهی از حقوقشان کوتاه نخواهد آمد

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اهمیت سلامت مردم، گفت: خادمان مردم در نظام قضایی کشور و استان درجایی که حقوق مردم عمداً و یا سهواً نادیده گرفته شود، کوتاه نخواهند آمد و برخورد می‌کنند.

خادمان قضایی مردم در کوتاهی از حقوقشان کوتاه نخواهد آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس‌کل دادگستری استان گیلان امروز در نشست مشترک با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس رئیس‌کل با تقدیر از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی سال‌های اخیر به‌ویژه بحران کرونا، اظهار کرد: دستگاه قضا و مجموعه دادگستری گیلان هر جا که منافع مردم باشد، وارد میدان شده و از حقوق مسلم آن‌ها دفاع می‌کند.

خادمان قضایی مردم در کوتاهی از حقوقشان کوتاه نخواهد آمد

وی با اشاره به اهمیت سلامت مردم، افزود: خادمان مردم در نظام قضایی کشور و استان درجایی که حقوق مردم عمداً و یا سهواً نادیده گرفته شود، کوتاه نخواهند آمد و برخورد می‌کنند.

بخش اعظمی از دستاوردهای نظام سلامت گیلان مرهون حمایت‌های مدافعان مردم در نظام قضایی استان است

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست  با گرامی داشتن یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و همچنین تبریک هفته قوه قضائیه به دست‌اندرکاران این مجموعه مقتدر و مردمی، اظهار کرد: مردم در راستای بهره‌مندی از خدمات قضایی و حقوقی قوه قضائیه، همیشه در حوزه سلامت نیز از حمایت‌های مجموعه دادگستری استان گیلان بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات ارزنده و پشتیبانی‌های بی‌دریغ دستگاه قضا و دادگستری کل استان گیلان از نظام سلامت به‌ویژه در بحران کرونا، افزود: بخش اعظمی از دستاوردهای نظام سلامت گیلان در توسعه زیرساخت‌ها و همچنین توفیقاتی که در کرونا حاصل‌شده مرهون حمایت‌های مدافعان مردم در نظام قضایی و حقوقی استان است.

 

هدف ما در توسعه متوازن خدمات سلامت تأمین حقوق به‌حق مردم استان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان بخشی از خدمات ارائه‌شده طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: هدف ما در توسعه متوازن خدمات سلامت ازجمله در توزیع ۱۰ دستگاه CT اسکن، راه‌اندازی بیمارستان‌ها در قطب های شرق و غرب، خوابگاه‌های دانشجویی، افزایش فول تایم‌ها، افزایش تخت های درمانی و تخت های ویژه، خدمات ارائه‌شده به بیماران خاص، توزیع بیش از هزار قلم انواع تجهیزات پزشکی و سایر موارد همگی در جهت تأمین حقوق به‌حق مردم گیلان در حوزه سلامت بوده است.

سالاری با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها در حد وسع و توان جهت حفظ و ارتقای سطح کمی و کیفی بهداشت و درمان گیلان بهره گرفته‌شده، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته علاوه بر توسعه و تجهیز بخش‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی در دانشگاه، از ظرفیت‌های سپاه و بسیج در احداث و توسعه فضاهای فیزیکی بهره‌مند شده‌ایم و همین تلاش‌ها جهت بهره‌مندی از ظرفیت سازمان صنایع وزارت دفاع، ارتش و دیگر سازمان‌ها همچون اتکا ادامه دارد.

وی، گیلان را دارای ظرفیت‌های نیروی انسانی توانمند و نخبه و همچنین مواهب ارزشمند خدادادی دانست و گفت: متأسفانه از این نعمات در سطوح ملی جهت افزایش خدمت به مردم به‌خوبی استفاده‌نشده و گاها نیز مشاهده می‌شود برخی‌ها در استفاده از این ظرفیت‌ها عمداً مداخله می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از هر ظرفیت و توانی در خدمت به مردم بهره گرفته می‌شود، تصریح کرد: برخی از سازمان‌ها همچون جهاد دانشگاهی آماده سرمایه‌گذاری در استان هستند اما شرط ما جهت همکاری با سازمان‌هایی که با اعتبارات دولتی و نیمه‌دولتی بهره‌مند می‌شوند، ارائه بسته‌های نظام مراقبتی و درمانی با تعرفه دولتی است.

سالاری با بیان اینکه هم‌اکنون خدمات غربالگری در گیلان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود، گفت: خدمات نظیر ماموگرافی در استان در کنار چند ده خدمت دیگر جهت غربالگری سرطان رایگان ارائه می‌شود و علاوه بر دانشگاه، وزارت خانه نیز با واگذاری خدمات این‌چنینی با تعرفه آزاد مخالف است.

وی با اشاره به طرح‌های عدیده زیرساختی و توسعه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان کرد: این طرح‌ها برای اجرا و پیشرفت نیازمند حمایت‌های همچون گذشته دستگاه قضایی دارد تا هرچه سریع‌تر مردم شیرینی دریافت خدمات این طرح‌های عام‌المنفعه را بچشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول