اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۸۰ گروه رفیقانه با مدیریت دختران کردستانی راه اندازی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از راه‌اندازی ۸۰ گروه رفیقانه با مدیریت دختران کردستانی خبر داد.

۸۰ گروه رفیقانه با مدیریت دختران کردستانی راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام برومند رازیانی در جلسه قرارگاه حجاب و عفاف استان کردستان در سنندج با بیان اینکه تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله فضای مجازی بدنبال ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است، اظهار کرد: در این راستا ۸۰ گروه رفیقانه با مدیریت دختران کردستانی در استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مبلغان و اجرای کلاس‌های پرسش و پاسخ و گفت‌وگو برای دانشجویان در سال گذشته  از اقدامات دیگر این اداره‌کل در سطح استان است.

رازیانی با اشاره به برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان در حوزه عفاف و حجاب قبل از ایام کرونا، گفت: برگزاری صدها گفتمان دینی ویژه دانش‌آموزان در مدارس استان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه عفاف و حجاب انجام شده اما کافی نیست، باید تلاش کنیم فعالیت‌های مرتبط با مقوله عفاف و حجاب در استان افزایش یابد.

مقوله حجاب و عفاف چند بعدی و اجتماعی است

مدیرکل صدا و سیمای کردستان هم در این نشست با بیان اینکه مقوله حجاب و عفاف چند بعدی و اجتماعی است، افزود: با توجه به اینکه انقلاب ما ارزشی و فرهنگی است، حجاب و عفاف در آن جایگاه بسیار مهمی دارد و دشمن همواره روی آن مانور می‌دهد.

جعفر عبدالملکی با اشاره به اینکه ۳۲ دستگاه در بحث پاسداشت حجاب و عفاف در استان دخیل هستند، ادامه داد: مردم به لحاظ ذهنی و نگرشی به حجاب اعتقاد دارند، ولی در عمل با رعایت آن فاصله گرفته اند که این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.

ترویج حجاب و عفاف نیازمند عزم جهادی است

هاشم ناظمی‌جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان هم در این نشست اظهار کرد: اگر حجاب و عفاف در همان سن کودکی در افراد نهادینه شود، بسیاری از مشکلاتی که امروز در این حوزه داریم برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترویج حجاب و عفاف نیازمند عزم جهادی و همگانی است گفت: آموزش و پرورش با توجه به جامعه مخاطب در حوزه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و حجاب نیازمند همراهی و  حمایت بخش ها و دستگاه های مختلف است.

وی اضافه کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه ها در مورد اجرای چارچوب های حجاب باید بر اساس جامعه هدف متفاوت باشد و همه در یک سطح دیده نشوند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول