اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تجمع اعتراضی آلمانی‌ها به سیاست‌های جی-7

شماری از شهروندان آلمانی با برگزاری تجمعی نزدیک مکان برگزاری اجلاس جی-7، اعتراض خود را به بی تفاوتی سران حاضر در این رویداد به معضلات کنونی جهان نشان دادند.

تجمع اعتراضی آلمانی‌ها به سیاست‌های جی-7

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از برگزاری تجمعی از سوی شهروندان آلمانی در اعتراض به برگزاری اجلاس سران «جی-۷» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» نشست سران جی-۷  از یکشنبه تا سه شنبه نزدیک شهر «گارمیش-پارتنکیرشن» در ایالت «باواریا» در آلمان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، معترضان آلمانی تجمعی را در منطقه برگزاری این اجلاس با شعار «نشست جی-۷ آلمائو را متوقف کنید» برگزار کردند.

روز شنبه پلیس آلمان در جریان تظاهرات ۹ نفر را در شهر «مونیخ» دستگیر کرد. این تظاهرات از طرف گروه‌های طرفدار حفظ اقلیم هوایی برگزار شد که طی آن از سران جهانی خواسته شد سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارند،  در پی حفظ تنوع زیستی باشند، عدالت اجتماعی را ترویج کنند و علیه گرسنگی مبارزه کنند.

 

آلمان در آستانه برگزاری این نشست تدابیر امنیتی شدیدی را برای حفاظت از آن در دستور کار قرار داده و هزاران  پلیس را در مکان های مختلف مستقر کرده است. 

نشست امسال  جی-۷ تحت‌الشعاع جنگ اوکراین و پیامدهای گسترده آن، از کمبود انرژی گرفته تا بحران غذایی قرار دارد. پیش بینی می‌شود سران  حاضر در این اجلاس در پی شکل دادن  جبهه متحد در  حمایت از اوکراین  و  فشار بر کرملین باشند. 

یکی از مقامات اتحادیه اروپا در این باره گفت،  پیام اصل این  اجلاس اتحاد و هماهنگی در  در شرایط سخت است.  در روزهای گذشته  «بنیاد حفاظت از کودکان»  اعلام کرد که سران جی۷ باید برای مبارزه با بحران بی‌سابقه گرسنگی تلاش کنند. 

از سوی دیگر این اجلاس سکوی پرتابی برای قدرت گرفتن هرچه بیشتر صدر اعظم آلمان و نشان  دادن خود به عنوان رهبری مقتدر محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول