اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

احداث 11 مخزن آب برای رفع مشکل شبکه آبرسانی جنوب شرق استان تهران

مدیر عامل آبفای جنوب شرق استان تهران به احداث مخازن در جنوب شرق استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱ مخزن فعال در حال ساخت است که از این تعداد ۶ مخزن فقط در حوزه شهری و ۵ مخزن در حوزه روستایی ساخته می‌شود که با احداث و راه اندازی این مخازن تا حد زیادی کسری آب منطقه و افت فشار بهبود خواهد یافت.

احداث 11 مخزن آب برای رفع مشکل شبکه آبرسانی جنوب شرق استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران ظهر امروز در نشست همفکری و هم اندیشی با اصحاب رسانه که به مناسب هفته بهینه مصرف در سالن اجتماعات آبفا جنوب شرق برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ورود به فصل گرما باید شیوه مصرف آب را بهینه کنیم تا بتوانیم از پیک گرما بدون مشکل عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: علاوه بر صرفه جویی در مصرف، مجموعه آبفای جنوب شرق استان تهران قرارگاه مقابله و مدیریت کم آبی با سه کمیته تخصصی تامین، توزیع و مدیریت در مصرف آب را برای رفع مشکلات کم آبی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی تشکیل داده‌ایم.

مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران بیان کرد: در حال حاضر برای تامین نیاز مردم در آبرسانی، ۱۲ فقره چاه حفر شده و ۸ فقره دیگر نیز در حال حفاری است، همچنین ۲۹ فقره چاه نیز در حال تعمیر و بهینه سازی می‌باشد.

نامداری با بیان اینکه حفر چاه‌های غیر مجاز، انشعاب غیر مجاز و برداشت‌های بی رویه آب از عوامل کم شدن میزان آب در منطقه شده است، افزود: قبلا با حفر چاه ۳۰ الی ۴۰ متری آب به خوبی استخراج می‌شد ولی الان متاسفانه الان در بیش از ۱۰۰ متر آب با افت فشار کم استخراج می‌شود.

وی با تایید اینکه در روستاها مشکل افت فشار آب را داریم، تاکید کرد: یکی از علت های افت فشار در روستاها مصرف بی رویه و غیر قانونی است، متاسفانه در برخی مناطق مشاهده می‌شود آب شرب برای مصارف دام و غیره استفاده می‌شود، البته خطوط انتقال آب هم مشکلاتی دارند که در تلاش هستیم این مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران افزود: افزایش جمعیت یکی دیگر از مشکلاتی است که باعث مصرف زیاد آب در آبفا جنوب شرق استان تهران شده، افزایش جمعیت نسبت به سال گذشته چشمگیر بوده و میزان مصرف را بالا برده است.

نامداری در ادامه به احداث مخازن در جنوب شرق استان تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱ مخزن در حال ساخت است که از این تعداد ۶ مخزن در حوزه شهری و ۵ مخزن در حوزه روستایی ساخته می‌شود که با احداث راه اندازی این مخازن تا حد زیادی کسری آب منطقه و افت فشار بهبود خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در آبفای جنوب شرق و استان تهران مشکلات و کاستی هایی وجود دارد و برای رسیدن به نقطه مطلوب زمان نیاز داریم، برای کم کردن این مدت زمان و در طرح جهادی آبرسانی از پتانسیل‌های سپاه استفاده کردیم تا برنامه ها و فعالیت های عمرانی و آب رسانی به مناطق محروم و روستاها بهتر از گذشته پیش رود.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرق استان تهران در خصوص افت فشار در حوزه شهری جنوب شرق استان تهران نیز افزود: در شهر ورامین و جواد آباد ۲ مخزن، در شهر پیشوا یک مخزن و در شهر قرچک یک مخزن و در بخش خیرآباد و گل تپه یک مخزن در حال احداث است که در چند ماه آینده به خطوط آبرسانی جنوب شرق استان تهران اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول