اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعلا هیچ مسوولی در زندان نیست/کشفیات مواد مخدر در ورودی زندان قابل تقدیر است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه فعلا هیچ مسوولی در زندان نیست، گفت: بازداشت یکی از شهرداران استان نیز رای باز بود و الان زندان نیستند.

فعلا هیچ مسوولی در زندان نیست/کشفیات مواد مخدر در ورودی زندان قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بنیادی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین فراوانی زندانی‌های زنجان مربوط به مواد مخدر و دومین آن سرقت است که عمدتا زندانیان سرقت هم به مواد مخدر اعتیاد دارند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان در ارتباط با زندانیان محکوم به اعدام هم گفت: 32 یا 33 نفر محکوم به اعدام هستند که عمده جرم این افراد قتل است و اعدامی مواد مخدر در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 5 نفر از زندانیان محکوم به قصاص آزاد شدند، افزود: امسال هم به دنبال اخذ رضایت برای افراد باقی مانده هستیم که البته این کار نیازمند همراهی رسانه‌هاست.

بنیادی به آمار پایین زندانیان زن هم اشاره کرد و گفت: آمار کانون اصلاح و تربیت هم پایین است و زنجان از این لحاظ رتبه مثبتی دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط 5 زندانی مهریه در زندان است و زندانی جرائم مالی غیر کلاهبرداری اصلا وجود ندارد، اضافه کرد: خوشبختانه خیرین زنجانی همکاری خوبی در آزادسازی زندانیان دارند و به برکت همین کمک‌ها ماه رمضان امسال 70 میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد، طوری که رتبه استان در این زمینه اول کشوری بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ورود مواد مخدر به زندان گفت: قبلا ورودی مواد مخدر در زندان اسلام‌آباد زیاد بود که این راه بسته شد، دوربین‌های قوی نصب کردیم، از نیروی انتظامی کمک گرفتیم و پرتابی ما شاید یک درصد باشد، البته من می‌گویم صفر است، البته احتمال دارد که کسی از مرخصی آمده باشد و همراهش مواد مخدر باشد و ما نتوانیم از درون شکم و ... کشف کنیم.

بنیادی گفت: زندانیان ما زندانی‌های پاکی‌ هستند و کمترین آسیب را از لحاظ ورود مواد مخدر به زندان داریم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه نیروهای حفاظتی ما مسلط هستند، اضافه کرد: ما می‌دانیم چه کسانی مواد دارند و اینها در بازرسی کشف می‌شود و این کشفیات قابل تقدیر است.

بنیادی با بیان اینکه بحث متادون درمانی در زندان‌های زنجان نیز اجرا می‌شود، افزود: این موضوع علاوه بر زنجان در زندان‌های کشور نیز اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره وجود مدیران در زندان و با اشاره به اینکه فعلا هیچ مسوولی در زندان نیست و زندان زنجان VIP ندارد، افزود: بازداشت یکی از شهرداری‌های استان نیز رای باز بود و الان در زندان نیستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه جرایم اینترنتی در داخل زندان‌های زنجان نداریم، گفت: تلفن‌هایی که در داخل زندان‌ها تعبیه شده، به گونه‌ای است که هر چند دقیقه یک‌بار اعلام می‌کند تماس از داخل زندان است که این موضوع امکان کلاهبرداری از داخل زندان را به حداقل رسانده است.

وی با اشاره به اینکه زنجان زندانی سیاسی ندارد، افزود: همچنین در زنجان متهمی که به واسطه حفظ قرآن از زندان آزاد شود، نداشتیم.

بنیادی با اشاره به ارفاقات در نظر گرفته شده برای زندانیان به واسطه انجام برنامه‌های فرهنگی گفت: ارفاقات قانونی تاسیسات حقوقی که داریم شامل این است که هر کس بخواهد از آزادی مشروط، عفو، تخفیف مجازات و مرخصی استفاده کند باید در برنامه‌های فرهنگی شرکت کرده باشد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان در ارتباط با اقدامات اداره کل زندان‌ها در زمینه اشتغال زندانیان هم گفت: اشتغال این افراد به سه شکل اشتغال نشسته، اشتغال کارگاهی و اشتغال اعزام به کار انجام می‌شود.

وی افزود: در اشتغال نشسته، زندانیان داخل اتاق خود و بندهایی که دارند کار صنایع‌دستی انجام می‌دهند، در اشتغال کارگاهی  زندانی از داخل بند یک قدم بیرون‌تر آمده و در فضای کارگاهی مشغول به کار می‌شود و در اعزام به کار نیز زندانیان با سند وثیقه گذاشتن به خارج از زندان می‌روند و کار می‌کنند.

بنیادی با اشاره به ارائه تسهیلات به کارفرمایان زندانیان گفت: امسال مجلس تصویب کرد هر کارفرمایی که در داخل زندان برای زندانی اشتغال ایجاد کند، از مالیات معاف و افرادی که در داخل زندان‌ها کارآفرینی کنند، از وام کم‌بهره برخوردار می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقال زندان هم گفت: قبل از سفر رئیس جمهور این موضوع نتیجه نداده بود، اما پس از سفر ریاست جمهوری موافقت لازم انجام شد و قرار شده که زندان زنجان به زمینی در جاده بیجار کنار باغ حسینیه منتقل شود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول