اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مردمی سازی تبلیغ و امیدآفرینی در دستور کار تبلیغات اسلامی قزوین قرار دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ما ۲ موضوع در سال ۱۴۰۱ در دستور کار داریم که باید توسط شبکه ها و حلقه های میانی انجام شود، یک موضوع جهاد تبیین و امیدآفرینی است و دیگری گفتمان سازی است.

مردمی سازی تبلیغ و امیدآفرینی در دستور کار تبلیغات اسلامی قزوین قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین یوسف پور آرین پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، پایه گذاری حکومت دینی و تشکیل جمهوری اسلامی، ضرورت شکل گیری نهادهایی که بتوانند مروج آرمان های فرهنگی، دینی و باورهای فکری امام(ره) باشند، احساس شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در سال ۶۰ با این نگاه که مجموعه ای بتواند آرمان های فرهنگی، دینی و باورهای فکری حکومت را تبلیغ کند را مد نظر قرار داد و دستور تاسیس شورای عالی تبلیغات اسلامی صادر شد.

پور آرین خاطر نشان کرد: اعتلای فرهنگ بر مبنای اسلام راستین، تبلور حیات معنوی و ترویج شاخص های اعتقادی از اهداف شکل گیری شورای عالی تبلیغات اسلامی بود که البته در سال ۶۸ سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام شکل گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در حال حاضر در استان، هزار و 240 هیئت مذهبی، 127 تشکل و هزار و 303 مداح دارای مجوز هستند.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۵۵ مجوز جدید برای هیئت های مذهبی، ۲۹ مجوز برای کانون های فرهنگی و ۸۱ مجوز برای مداحان صادر شده است.

پور آرین یاد آور شد: ما در سطح استان قزوین ۲۴ امام محله داریم که در مناطق شهری فعالیت دارند و بالغ بر ۱۰۰ امام محله هم در روستاها فعال هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اولویت جدی سازمان تبلیغات استان در این مقطع توجه به ظرفیت های مغفول است که از جمله آن ها می توان به توجه به نوجوانان دهه هشتادی و دانش آموزان کنشگر اشاره کرد.

پور آرین اظهار کرد: دانشجویان و اساتید ظرفیت عظیمی هستند که باید بتوانیم در عملیات های تبلیغی و تبیینی از آن ها استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت جامعه معلمان فعال، بانوان، ارتباط گیری با چهره های علمی و هنری محبوب، ارتباط گیری با خبرنگاران و رسانه های خرد و کلان، توجه به اقوام و طوایف، استفاده از پزشکان و پرستاران و گروه های سرود از جمله موارد مورد توجه سازمان است.

وی اضافه کرد: ما ۲ رویکرد را مبنای کار قرار دادیم، یک رویکرد مردمی سازی جریان تبلیغ است که شاید اینگونه به نظر رسد کار تبلیغ دینی، وظیفه گروه خاصی است ولی ما باید کار تبلیغ دینی را به دست خود مردم بسپاریم.

پورآرین خاطر نشان کرد: بحث دیگر که مورد توجه قرار گرفته فضای رسانه ای است چرا که جنگ دشمن در فضای مجازی و با ابزار رسانه و هنر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: کار همایشی و نمایشی انجام دادن راحت ترین کار است اما اینکه کار را مشترک با مجموعه ها انجام دادن و سپردن به حلقه های میانی و مردم، هنر به شمار می رود.

وی افزود: ما ۲ موضوع در سال ۱۴۰۱ در دستور کار داریم که باید توسط شبکه ها و حلقه های میانی انجام شود، یک موضوع جهاد تبیین و امیدآفرینی است و دیگری گفتمان سازی است که با کمک مجموعه های نخبگانی، فعالان فرهنگی و مجموعه اثرگذار در محافل مختلف بتوانیم این اهداف والا را محقق کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول