اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف ۱۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از خودروهای شوتی در استان مرکزی

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از اجرای دوازدهمین مرحله از طرح استانی مبارزه با خودروهای شوتی و دستگیری ۸ نفر قاچاقچی کالا و کشف ۱۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این طرح خبر داد.

کشف ۱۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از خودروهای شوتی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک یوسف سپهوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در مجموعه انتظامی استان مرکزی، دوازدهمین مرحله از طرح مبارزه با قاچاق کالا با اولویت برخورد با خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق در ۶ روز گذشته در استان اجرا و طی این طرح تعداد ۸ نفر قاچاقچی کالا شناسایی و دستگیر و ۷ فقره پرونده تشکیل شد.

وی با اشاره به توقیف ۱۴ دستگاه خودروی شوتی در این طرح افزود: در اجرای این طرح انواع کالای قاچاق، شامل: ۸ دستگاه کولرگازی، ۲ دستگاه جاروبرقی، یک دستگاه فلزیاب، ۱۵ دستگاه لوازم برقی آشپزخانه، ۳ دستگاه خردکن، ۴۵ عدد اتوبخار و ۶۷۰۷ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تأکید بر ارزش ۱۳ میلیارد ریالی کالاهای کشف شده در این طرح از مردم خواست تا در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرائم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق از یک خانه روستایی در دلیجان 

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مأموران انتظامی شهرستان دلیجان در تحقیقاتی، از نگهداری دستگاه ارز دیجیتال در یک خانه روستایی در شهرستان مطلع شدند.

سپهوند ادامه داد: مأموران پلیس پس از شناسایی این خانه روستایی و با هماهنگی دستگاه قضائی، در بازدید از این محل، موفق به کشف تعداد ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق فاقد هرگونه مدارک معتبر قانونی شدند.

وی با اشاره به ارزش تقریبی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی دستگاه‌های کشف شده، افزود: فرد دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کلاهبرداری ۴۵۰ میلیون ریالی با ارسال لینک جعلی سامانه ثنا 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان نیز از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار که با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی سامانه ثنا، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کرد، خبر داد. 

احسان آنقی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی شکایت یک نفر از شهروندان زرندیه مبنی بر اینکه با ورود به لینکی ناشناس با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب این فرد برداشت شده است موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت برای مشاهده ابلاغیه در پیامک ارسالی وارد لینک معرفی شده شدم که پس از ورود و پرداخت ۲۰ هزار ریال جهت دریافت خدمات سامانه ثنا، متوجه شدم علاوه بر این که خدماتی دریافت نکرده‌ام، ۴۵۰ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در ادامه از هموطنان خواست که به هیچ وجه لینک‌های موجود در پیامک‌ها را باز نکنند و ادامه داد: پیام‌های ارسال شده از سر شماره‌های نامعتبر را نادیده بگیرید و توجه داشته باشید پیامک‌هایی که از سمت ارگان‌های دولتی و با هدفی خاص برای کاربران ارسال می‌شود فرستنده‌ای معتبر داشته و فاقد هرگونه لینک است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا به شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

دستگیری ۲ سارق زورگیر تلفن همراه در اراک 

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی نیز از دستگیری دو سارق زورگیر گوشی تلفن همراه در اراک خبر داد و گفت: متهمان به ۴ فقره سرقت اعتراف کردند. 

کامیار چهری در بیان جزئیات این خبر گفت: با توجه به افزایش سرقت گوشی های تلفن همراه از شهروندان در شهرستان اراک ، بلافاصله تحقیقات میدانی و اقدامات فنی لازم از سوی مأموران برای شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی اظهار داشت: با اتمام تحقیقات پلیسی، سرانجام دو سارق سابقه دار که با یک دستگاه موتور سیکلت اقدام به گوشی قاپی می کردند شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، با انجام دو عملیات همزمان از سوی مأموران دستگیر و برای بررسی بیشتر به یگان انتظامی منتقل شدند.

چهری خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی ، پس از مشاهده دلایل و مستندات قانونی پلیس، سرانجام به ۴ فقره سرقت توام با تهدید و زورگیری گوشی های تلفن همراه از شهروندان اراکی اعتراف کردند.

کشف کمپوت خارجی قاچاق از یک واحد صنفی در  اراک 

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان مرکزی نیز گفت: در عملیات ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان ۳۱۲ عدد کمپوت خارجی قاچاق در بازرسی از یک واحد صنفی در اراک کشف شد. 

مهدی تقوی نیا در این باره گفت: در ادامه اجرای طرح های نظارت بر صنوف و در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری مقادیری کمپوت قاچاق توسط یک واحد صنفی در اراک بررسی موضوع از سوی ماموران آغاز شد.

وی افزود: با حضور ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و بازرسان اداره کل صمت استان از واحد صنفی مذکور بازدید و ۳۱۲ عدد کمپوت خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۱۶۰ میلیون ریال کشف کردند و صاحب واحد صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع ذیربط معرفی شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول