اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

گلوگاه‌های فساد در کردستان مسدود می‌شود/شناسایی ۱۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در کردستان

بازرسی کل کردستان شناسایی و انسداد گلوگاه‌های فساد به عنوان یکی از اولویت‌های مهم اداره کل بازرسی درکردستان اعلام کرد.

گلوگاه‌های فساد در کردستان مسدود می‌شود/شناسایی ۱۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عیسی هواسی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج با عنوان این مطلب که سازمان بازرسی در مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب حرکت می‌کند، اظهار داشت: اولویت‌ها را روی مسائل کلان گذاشته‌ایم و در راستای رویکردمحوری ۳۰ مساله کلان استان شناسایی شده و براساس اولویت‌ها اقدام می شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید فعالیت خود را در تراز انقلاب انجام دهند و ما هم به عنوان دستگاه نظارتی، پیشگیری را دنبال می‌کنیم.

رئیس‌کل بازرسی کردستان عنوان کرد: نظارت مردم بر دولت و دولت بر مردم هدف اصلی ماست و در همین راستا سامانه گزارشگران فساد از سال گذشته در کشور آغاز شده و با دو روش ذکر هویت و عدم ذکر هویت گزارشات خود را ثبت می‌کنند و نتیجه هم به افراد اعلام می‌شود.

وی ضمن اعلام استفاده از بازرسان افتخاری به عنوان یکی از برنامه‌های اداره کل بازرسی در استان کردستان، از خبرنگاران برای پیوستن به شبکه بازرسان افتخاری دعوت کرد.

رئیس کل بازرسی استان کردستان اذعان کرد: ۴۶۴ گزارش فساد توسط افراد ناشناس و ۲۶ فقره گزارش هم با ذکر نام دریافت کرده‌ایم که ۱۴ مورد آن بازرسی شده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری بنا داریم دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی دارند و یا داشته‌ باشند به مردم معرفی شوند.

رئیس کل بازرسی کردستان پیگیری تحقق منویات رهبری را از دیگر اولویت‌های سازمان بازرسی عنوان کرد و گفت: در بحث قانون جمعیت تکالیف دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ شده و سازمان بازرسی در حال بررسی اجرای این قانون به صورت جامع و کامل است.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار سال نیز کارگروهی در سطح استان با مسئولیت بازرسی کل و عضویت یکی از معاونین استاندار، مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های متولی تشکیل شده و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان احصا و نحوه حمایت از آنها پیگیری می‌شود.

هواسی از شناسایی گلوگاه‌های فساد به عنوان یکی از اولویت‌های مهم اداره کل بازرسی در استان کردستان نام برد و گفت: اگر این گلوگاه‌های فساد شناسایی شوند قطعا نقش مهمی در پیشگیری از فساد خواهد داشت.

وی در ادامه حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال از طریق نظارت بر وظایف دستگاه‌ها و بانک‌ها را از دیگر اولویت‌های سازمان بازرسی در استان کردستان ذکر کرد.

رئیس کل بازرسی استان کردستان با بیان اینکه برخورد سازمان بازرسی با فساد قاطع خواهد بود، گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در زمینه حقوق دولتی و موارد دیگر شناسایی شده که بخشی از آن وصول شده و بخشی هم به افراد اعلام شده است.

به گفته وی، این مبلغ ۲۰ درصد بیشتر از درآمد مالیاتی در استان کردستان بوده است.

هواسی با یادآوری اینکه ۶۱ فقره گزارش هشداری و ۱۰۲ پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم.

رئیس کل بازرسی استان کردستان عنوان کرد: مالکیت ۳۰۰ هکتار اراضی دولتی را پیگیری و تثبیت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ فقره معامله به ارزش  ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم بررسی شد که ۵۶ درصد از این معاملات در مرحله اول تجدید شده است.

هواسی به فعالیت شورای هماهنگی دستگاه نظارتی هم گریزی زد و گفت: مسائل کلان استان توسط این شورا شناسایی و هماهنگی و هم افزایی در حوزه نظارت در بین دستگاه‌های متولی این حوزه ایجاد می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: برای بررسی واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی 4 سنندج نیز گفت: برای این مورد و سایر شهرک‌های صنعتی استان یک تیم نظارتی تشکیل شده و بعد از انجام کار بخشی که قابل اطلاع‌رسانی باشد را به اطلاع مردم گزارش می‌دهیم.

بازرس کل استان کردستان با بیان اینکه رسیدگی به موضوع شهرک های صنعتی و نوع کاربری که دارند در اولویت بازرسی قرار گرفته است گفت: به صورت محسوس و نامحسوس بازرسی‌های لازم از شهرک‌های صنعتی سطح استان صورت می‌گیرد و با تخلفاتی که در این خصوص صورت گرفته باشد برابر قانون برخورد خواهد شد.

هواسی به برخی تخلفات در حوزه خبازی‌های سطح استان کردستان هم اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۰۰ مورد تخلف شامل کم‌فروشی کم‌کردن زمان فعالیت در صنف نانوایی‌ها شناسایی و تشکیل پرونده شده است.

وی گفت: بیش از ۶۰۰ محیط بازرسی وجود دارد و تعداد بازرسان کردستان نیز محدود است و همین کمبود نیرو موجب شده توان خود را روی مسائل کلان بگذاریم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول