اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صدور 15 موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از آغاز صدور دستورالعمل اجرایی گردشگری کشاورزی، 22 طرح در جلسات کمیته فنی استان مورد بررسی قرار گرفته و برای 15 مورد موافقت اولیه صادر شده است.

صدور 15 موافقت اولیه گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به گردشگری کشاورزی در استان اظهار کرد: از آغاز صدور دستورالعمل اجرایی گردشگری کشاورزی، 22  طرح در جلسات کمیته فنی استان مورد بررسی قرار گرفته و برای 15 مورد موافقت اولیه صادر شده است.

وی تصریح کرد: این موافقت‌ در راستای عملی کردن شعار «رونق تولید» و ایجاد تنوع در فعالیت‌های گردشگری و بهره‌مندی و آشنایی شهروندان و گردشگران از فعالیت‌های کشاورزی صادر شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه عمده این طرح‌ها در شهرستان مشهد و بقیه در شهرستان‌های گلبهار، سبزوار، کلات، زاوه، طرقبه‌شاندیز و فریمان قرار دارد، افزود: این طرح‌ها پس از دریافت استعلام‌های لازم و اجرای طرح مطابق با آیین نامه، پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و به‌طور قانونی مجاز به پذیرش گردشگر می‌شوند.

بیدخوری اظهار کرد: در گردشگری کشاورزی که زیرمجموعه گردشگری روستایی قرار دارد، به توسعه  سکونتگاه‌ها و مناطق روستایی کمک می‌کند، گردشگران با حضور در مزرعه ضمن آشنایی با طیف متنوعی از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه کشاورزی، محصول مورد نظر خود را به‌طور مستقیم خرید می‌کنند.

وی تاکید کرد: در گردشگری کشاورزی تغییر کاربری وجود ندارد بلکه فضاهای مورد نیاز گردشگر با سازه سبک (هماهنگ با محیط طبیعی) ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول