اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهید بهشتی به کار جمعی اعتقاد داشت

نماینده مردم اصفهان در دوره اول و چهارم مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی تفکر تشکیلاتی داشت و به این کارش مؤمن بود؛ تفاوت شهید بهشتی و شهید مطهری این بود که شهید مطهری کارش فردی بود، ولی شهید بهشتی از ابتدا در کار تدریس و تأثیر به کار دسته جمعی اعتقاد داشت.

شهید بهشتی به کار جمعی اعتقاد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای، پیشکسوت انقلاب اسلامی و نماینده مردم اصفهان در دوره اول و چهارم مجلس شورای اسلامی، صبح امروز با حضور در چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر اظهار کرد: در بیانات رهبر معظم انقلاب مسؤولان همواره به شب‌زنده‌داری، عبادت، خودسازی و آمادگی کسب فیض از خداوند توصیه شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط با خدا باعث خدمت بهتر می‌شود، افزود: اگر دل پاک نباشد، فیض الهی به آن نمی‌رسد، بلکه مزرعه شیطان می‌شود؛ شیطان با ریشه‌ها، عقاید و ارزش‌های مؤمن کاری ندارد، بلکه سرشاخه‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد، یعنی فرد مؤمن واجباتش را انجام می‌دهد، اما شاید گفتار، کردار و نیت‌های او با معیارهای دینی فاصله داشته باشد.

اژه‌ای با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: چرا امام فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، کار شیطان وسوسه‌گری است، اما زور و قدرت ندارد و نمی‌تواند ما را وادار به کاری کند، اما آمریکا با زور این کار را انجام می‌دهد؛ اشاعه فحشا، فساد و تبهکاری از جمله تلاش‌های آمریکا است که در مجلس خود برای آن بودجه تصویب می‌کند.

این پیشکسوت انقلاب اسلامی با اشاره به این صحبت شهید بهشتی که فرمود «ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر»، خاطرنشان کرد: باید ببینیم گفتار، کردار و اعمال مسؤولان ما باعث عصبانیت آمریکا می‌شود یا خیر.

وی در ادامه به این مسأله تأکید کرد که نباید از اعتقادات غافل شد و افزود: موضع شهید بهشتی نسبت به انقلاب، اسلام، داخل و خارج به دلیل اعتقاد به خدا بود.

اژه‌ای همچنین عنوان کرد: گاهی اسم شهید بهشتی برده می‌شود، اما کمتر کاربردی شده است؛ لطافت روح، احساس و عواطف شهید بهشتی قوی بود، اما تعقلش بر این‌ها غلبه داشت و در فهم قرآن نیز تلاش داشت مطالب قرآن را بفهمد و بفهماند.

پیشگام انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه رهبرشناسی باید به صورت معیاری و استدلالی باشد، گفت: گاهی می‌بینیم که معلمان دینی دانش‌آموزان را احساسی بار می‌آورند که این باعث می‌شود که بقیه هم بعداً بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی تفکر تشکیلاتی داشت و به این کارش مؤمن بود؛ تفاوت شهید بهشتی و شهید مطهری این بود که شهید مطهری کارش فردی بود، ولی شهید بهشتی از ابتدا در کار تدریس و تأثیر به کار دسته جمعی اعتقاد داشت.

اژه‌ای تأکید کرد: شهید بهشتی در هر موضوعی برای اهلش کار می‌کرد و اهل مشورت بود؛ امروز اسم شهید بهشتی مظلوم نیست اما شیوه، راه و روشش همچنان مظلوم است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول