اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خانه‌های مسافر استان فارس تا پایان تیر تعیین تکلیف شوند

استاندار فارس گفت: تکلیف خانه‌های مسافر باید تا پایان تیرماه مشخص و از ابتدای مردادماه با خانه مسافران بدون مجوز برخورد شود.

خانه‌های مسافر استان فارس تا پایان تیر تعیین تکلیف شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه امروز در دومین شورای عالی گردشگری استان فارس با اشاره به آغاز فصل تابستان و افزایش سفرها به استان اظهار داشت: مراکز اقامتی و تفریحی استان فارس باید پیش از ورود گسترده مسافران ساماندهی شود که یکی از آنها خانه‌مسافر است.

وی با بیان اینکه عدم نظم و ساماندهی این مراکز اقامتی سبب بروز مشکلاتی در جامعه شده است، از دستگاه‌های متولی به ویژه نیروی انتظامی درخواست کرد در این زمینه بدون اغماض برخورد کند؛ چراکه گاهی این مراکز عاملی برای نشر رفتارهای خلاف اخلاق و شرع شده‌اند.

استاندار فارس با دستگاه‌های متولی نیز اتمام حجت کرد و گفت: باید تا پایان تیرماه تکلیف خانه‌های مسافر مشخص شده و از ابتدای مردادماه با خانه مسافران بدون مجوز برخورد شود چراکه بعضا تبدیل به مکانی برای هنجارشکنی شده و مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است.

ایمانیه با تاکید بر ساماندهی خانه های مسافر عنوان کرد: در این ساماندهی و نظم دادن نباید نان کسی بریده شود بنا نیست محل درآمد افراد قطع شود بلکه بنا بر ساماندهی آن است.

وی درباره گزارش ارائه شده پیرامون گردشگری سلامت نیز گفت: بنا بود که تا آخر خرداد تعداد بیماران پذیرش شده از همه استان‌ها بیشتر شود، که تاکنون تلاش خوب بوده و این روند باید ادامه یابد.

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از زمینه‌های اشتغال موثر فرهنگی و اجتماعی که در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، گردشگری سلامت است افزود: باید هنر امروز خود را به دنیا نشان دهیم چون بناهای تاریخی و میراثی مثل تخت جمشید هنر گذشتگان است.

ایمانیه خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: اگر می‌خواهید آبروی شیراز حفظ شود در برخورد با متخلفان این حوزه کوتاه نیایید و با همکاری نظام پزشکی برخورد با تخلفات با جدیت انجام گیرد.

وی همچنین با تاکید بر استخدام فارغ‌التحصیلان رشته‌های هتلداری با همکاری دانشگاه و جامعه هتلداران عنوان کرد: بومی سازی رشته هتلداری باید مدنظر باشد حتی اگر تعارضی با کشور دارد باید تغییر کند چون اگر پیشنهادات جدید و کاربردی داشته باشیم حتما در سطح ملی نیز استقبال می‌شود  قرار نیست همیشه از تهران برای استان‌ها تصمیم‌گیری شود.

استاندار فارس همچنین تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی نیازمند یک برنامه‌ریزی عدد و رقمی هستیم، باید برنامه حفظ و نگهداری رشته‌های صنایع دستی مشخص و برنامه برای 80 رشته تهیه شود تا هم حفاظت از رشته‌ها و هم گسترش آنها محقق شود.

ایمانیه با بیان اینکه ارزش ریالی کار در صنایع دستی باید دقیق مشخص شود و اینکه ارزش اقتصادی هر رشته چقدر است و چگونه طی یک برنامه ارزش ریالی داخلی و خارجی آن افزایش می‌یابد، اظهار داشت: در عرصه صنایع دستی آموزش و همکاری با دانشگاه باید انجام‌ گیرد.

وی با بیان اینکه باید روزانه نمایشگاه صنایع دستی در نقاط مختلف استان از همه رشته‌ها برگزار شود چراکه سبب ایجاد انگیزه می‌شود، عنوان کرد: شهرداری شیراز جلودار شود و یک کارگاه وسیع برای صنایع دستی و آموزش صنایع دستی ایجاد کند. 

انتهای پیام/ن/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول