اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اعلام ۲۱ کد رشته جدید در دانشگاه‌ علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱ کد رشته در مقطع کارشناسی و ۱۰ کد رشته در مقطع کاردانی در رشته‌های ورزشی، نساجی، نظام مهندسی و تجارت الکترونیک برای اولین‌بار در استان اعلام شده‌اند.

اعلام ۲۱ کد رشته جدید در دانشگاه‌ علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز شایق ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی با ۸ مرکز فعال در استان فعالیت می‌کند، گفت: ۸ مرکز خصوصی، غیرخصوصی و یک مرکز وابسته به دانشگاه علمی کاربردی در استان در ۶۳ کد رشته محل و ۱۴۶ کد رشته دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۷۵ دانشجو در ۸ مرکز استان مشغول تحصیل هستند، افزود: ۶۱۷ نفر از این افراد خانم و ۲ هزار و ۵۸ نفر آقا هستند که یک هزار و ۵۶۰ نفر در مقطع کاردانی، ۸۰۰ نفر در مقطع کارشناسی و ۳۵۰ نفر در حوزه مهندسی فناوری مشغول به تحصیل هستند و در پایان دانشجویان در حوزه‌های مختلف هنر، خدمات اجتماعی و جهاد کشاورزی مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: روند ایجاد مرکز در شهرستان به گونه‌ای است که با موسسات حقوقی وارد مذاکره می‌شویم و در صورت توافق مرکز مذکور سرمایه‌گذاری احداث دانشگاه را برعهده می‌گیرد که در حال حاضر ۵ مرکز در شهرکرد، و در هر کدام از شهرهای فرخشهر، فارسان و لردگان یک مرکز فعال قرار دارد.

۷۵ مدرس برای تکمیل کادر آموزشی در دانشگاه‌های علمی کاربردی استان لازم است

وی ادامه داد: ۴۱۹ مدرس آموزشی با مدرک فوق لیسانس به بالا، ۳۱ مدرس خبره که دارای ۱۰ سال تجربه کار هستند و ۴۰ استاد معارف در این دانشگاه‌ها مشغول به تدریس هستند و برای تکمیل کادر آموزشی به ۷۵ مدرس نیازمندیم که علاقه‌مندان دارای مدرک می‌توانند طبق فراخوان‌ها اقدام کنند.

تعریف رشته‌های جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با اشاره به اینکه با هدف ایجاد اشتغال در سطح کشور جذب دانشجو در رشته‌های جدید این دانشگاه تقویت شده است، گفت: ۱۱ کد رشته‌ در مقطع کارشناسی در حوزه ورزش با موضوعات کارشناس حرفه‌ای روانشناسی، کارشناس حرفه‌ای پرورش اندام، کارشناس حرفه‌ای هندبال و همچنین ۱۰ کد رشته در مقطع کاردانی با رشته‌های تجارت الکترونیک و کسب و کارهای دیجیتالی و رشته‌های مرتبط با نساجی و بافندگی تاری و پودی، روغن خوراکی و نساجی، طراحی پوشاک کیف و کفش، رنگ‌رزی و بافندگی از جمله رشته‌هایی هستند که به تازگی وارد این مرکز آموزشی شده‌اند.

شایق با بیان اینکه افرادی در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که توانستند کارآفرینی داشته باشد، ادامه داد: ۱۰ کارآفرین برتر استان فارغ‌التحصیل این دانشگاه‌ها هستند که ۳ نفر آن‌ها برای موفقیت بیشتر به مرحله کشوری در تهران معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه‌ها بر اساس تقاضا رشته می‌گیرند و تقاضامحور هستند، اظهار داشت: از لحاظ تنوع رشته هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر رشته‌ای که بتوان برای آن بازار کاری در جامعه ایجاد کرد به شرط استقبال و پذیرش دانشجو تدریس می‌شود.

شایق با بیان اینکه رشته گردشگری در صورت استقبال به لیست رشته‌های دانشگاه اضافه خواهد شد، ادامه داد: دوره‌های آموزشی در رشته‌هایی از قبیل آموزش نمد کاری نیز در حال برگزاری است که دوره آموزشی فرش را نیز می‌توان در این حوزه گنجاند.

وی افزود: مشکل عمده آموزش در رشته‌های جدید این است که افراد متخصص و فارغ‌التحصیل مختص رشته خصوصاً در رشته نساجی در حوزه نمد وجود ندارد که برگزاری برخی از دوره‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با بیان اینکه با کمترین شهریه دانشجو می‌پذیریم، گفت: شهریه دانشگاه‌ها هر ساله ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند که با این وجود باز هم شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه پیام‌نور و آزاد کمتر است به طور مثال شهریه ثابت سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی ۸۸۰ هزار تومان و شهریه ۱۰ واحد نظری ۵۰۰ هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در هر ترم می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند، افزود: با افزایش شهریه قطعا سقف تسهیلات نیز از یک میلیون بسشتر می‌شود.

شایق با بیان اینکه مدارک این دانشگاه وابسته به وزارت علوم و دولتی محسوب می‌شود، گفت: طبق قانون هیچ مرکزی حق ندارد از پذیرش مدارک وابسته به وزارت علوم برای استخدام سرباز بزند، مدارک این دانشگاه قابل ترجمه است و در کشورهای خارجی نیز مورد پذیرش هستند.

وی در پایان با بیان اینکه مراکز دانشگاه علمی کاربردی ارتباط تنگاتنگی با صنعت و جامعه دارند، گفت: به طور مثال در مرکز پیام رشته صنعت چوب در کارخانه چوب، مرکز نیروی انتظامی در مراکز نیروی انتظامی و مرکز قطب صنعتی نیز در خود قطب صنعتی مشغول فعالیت هستند و دانشجویان از خط تولید به عنوان کارگاه و آزمایشگاه استفاده می‌کنند و هرچه را آموزش می‌بینند مستقیماً در خط تولید پیاده می‌کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول