اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تمام پرونده‌های معوقه قضایی در گنبدکاووس مختومه شد

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس گفت: یکی از اقدامات مهم در دادگستری گنبدکاووس این است که تمام پرونده‌های معوقه و مُسن که برخی چند سال مفتوح بوده، مختومه شد.

تمام پرونده‌های معوقه قضایی در گنبدکاووس مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسن شهابی رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در یکسال گذشته در حوزه قضایی شهرستان در شورای حل اختلاف تعداد ۲۲ هزار و ۷۳۲ فقره پرونده وارد شده و تعداد ۲۳ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده مختومه و خارج شده که با افزایش رسیدگی به ۴۱۱ فقره پرونده عملکرد مثبتی داشته است.

وی تصریح کرد: در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب نیز ورودی پرونده‌های جرائم کیفری ۳۸ هزار و ۹۱۱ فقره و خروجی پرونده‌ها ۳۹ هزار و ۲۳۴ فقره بوده که با ۳۲۳ فقره افزایش رسیدگی عملکرد مثبت داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تعداد ۱۶ شعبه موثر در دادگاه عمومی و انقلاب  فعالیت داشته که در سال گذشته تعداد ۳۱ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده به این حوزه وارد و تعداد ۳۲ هزار و ۵۹ فقره پرونده در دادگاه حقوقی و کیفری رسیدگی شده است.

شهابی ادامه داد: در راستا سند تحول دستگاه قضایی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب رعایت حقوق و کرامت انسانی و رسیدگی به آن مهمترین و نخستین مقوله ما خواهد بود.

وی یادآور شد: دادرسی بدون کاغذ و یا الکترونیکی شدن دادرسی از دیگر برنامه‌های مهم ما بوده که سبب کاهش زمان رسیدگی و کمک به اطاله دادرسی کرده و از مداخلات انسانی می‌کاهد.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: در راستا سند تحول با هدف کاهش ورود پرونده به دادگستری و دادگاه‌ها و دادسرا باید فرهنگ صلح و سازش توسعه پیدا کرده و بیشتر معضلات کوچک و خرد در شعبه صلح و سازش منجر به صلح شده و پرونده مختومه شود.

شهابی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم و خوب در دستگاه قضایی شهرستان این است که تمام پرونده‌های مُسن و معوقه مختومه شده به جز پرونده‌هایی که کثیر شکات بوده و یا پرونده‌هایی در طول چند سال در حال اجرا است.

* برخورد قاطع دادستانی با خرده‌فروشان موادمخدر و بازی‌های شرطی

حسینعلی ایزد دادستان شهرستان گنبدکاووس در این نشست گفت: از امروز برخورد قاطع با سارقین، خرده‌فروشان موادمخدر و افرادی که شبانه اقدام به بازی‌های شرطی و یا قمار می‌کنند، خواهیم کرد.

 وی ابراز کرد: در بررسی‌های اولیه انجام شده برنامه جدی ما در شهرستان حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

دادستان شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: ریشه تمام مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فقر و بیکاری است و ایجاد اشتغال به ویژه در جوانان از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری خواهد کرد.

ایزد خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا جلسات را در محل شهرک صنعتی و در همان واحد تولیدی مشکل دار برگزار کرده و از مسؤولان مرتبط که در رفع مشکل نقش موثری دارند چه در استان و شهرستان دعوت می‌کنیم و مشکل واحد تولیدی را در همان جلسه رفع خواهیم کرد، برای شروع هفته آینده جلسه مهم حمایت از تولید و رفع موانع واحدهای تولیدی با حضور رئیس کل دادگستری و مدیران کل استان و مسؤولان و بانک‌های عامل در سطح استان و شهرستان برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: از امروز برخورد قاطع با خرده‌فروشان مواد مخدر، افرادی که شبانه بازی‌های شرطی و قمار را ترتیب می‌دهند و سارقین در قالب ماموریت‌ها آغاز کردیم و با هرگونه بی‌نظمی و سلب آرامش، امنیت و آسایش عمومی برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.

دادستان گنبدکاووس ابراز کرد: برای رسیدگی زودتر و بهتر به برخی از مشکلات قضات ویژه را برای برخی امور برگزیده و ابلاغ آن را زدیم، به طور مثال قاضی ویژه حقوق عامه و امور اراضی، قاضی ویژه صیانت از منابع طبیعی، قاضی ویژه مبارزه با موادمخدر و خرده‌فروشان انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول