اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

طرح جدید جمع‌آوری زباله از امشب آغاز می‌شود

شهردار اصفهان گفت: از امشب تغییری در روند حمل زباله‌ها از درب منازل ایجاد خواهد شد؛ در این راستا به جای جمع‌آوری پسماندهای تر بر اساس تقویم، روزهای زوج و فرد هفته مبنای جمع‌آوری زباله است.

طرح جدید جمع‌آوری زباله از امشب آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان اظهار کرد: از امشب تغییری در روند حمل زباله‌ها از درب منازل ایجاد خواهد شد؛ در این راستا به جای جمع‌آوری پسماندهای تر بر اساس تقویم، روزهای زوج و فرد هفته مبنای جمع‌آوری زباله است.

وی افزود: طرح جمع‌آوری زباله بر اساس روزهای زوج و فرد هفته از طریق تبلیغات شهری به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

قاسم‌زاده با اشاره به دلایل اجرای این طرح، تصریح کرد: شهروندان گاهی روزها و تاریخ زوج و فرد تقویمی را فراموش و گاهی اشتباه می‌کردند و این منجر به تجمع زباله‌ها در معابر شهر می‌شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای این طرح به نفع کارگران زحمتکش شهرداری است، خاطرنشان کرد: کارگران خدمات شهری هر شب تا صبح در شهر مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، از این رو یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح ارتقای رفاه کارگران است تا آنها بتوانند حداقل یک شب در هفته را در جمع خانواده خود باشند.

وی با بیان اینکه از شهروندان انتظار داریم کمک کنند تا تولید زباله در شهر اصفهان کاهش یابد، اظهار کرد: هر شهروند در اصفهان ۴۵۰ گرم زباله در روز تولید می‌کند و در مجموع هر شب حدود ۹۵۰ تن زباله از درب منازل شهر جمع‌آوری می‌شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه هر شب حدود ۳۰۰ تن شیرابه از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، چرا که یک سوم از زباله‌ها شیرابه است، گفت: کاهش تولید شیرابه نیاز به همکاری شهروندان دارد؛ به طوری که آنها باید زباله‌ها را آب‌گیری کرده و سپس داخل کیسه زباله قرار دهند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شیرآبه‌ها، عوارض زیست محیطی برای شهر به همراه دارد، افزود: روان شدن شیرآبه‌ها در معابر شهر به جز آلودگی و بوی بد از نظر بهداشتی می‌تواند منشأ انواع بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با سلامت شهروندان باشد؛ لذا اگر شهروندان این موضوع را از منزل مدیریت کنند تا کیسه‌ها زباله‌ها شیرابه نداشته باشد، کمک بزرگی به شهر خواهند کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول