اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تخلف تعزیراتی یک سوم نانوایی‌های گلستان/ قاچاق ۵۶ هزار کیسه آرد توسط باند سازمان‌یافته

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: ظی سه هفته ۸۰۰ برخورد تعزیراتی با نانوایی‌های استان انجام شده که شامل یک سوم نانوایی‌های استان می‌شود.

تخلف تعزیراتی یک سوم نانوایی‌های گلستان/ قاچاق ۵۶ هزار کیسه آرد توسط باند سازمان‌یافته

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد دهنوی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده بیش از ۸۵ درصد نانوایی‌های استان به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مجهز شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۳ درصد از نانوایی‌های شهری و ۷۸ درصد نانوایی‌های روستایی به این دستگاه مجهز شدند و با نصب این دستگاه‌ها، از فروش آرد نوع یک دولت ۱۵ درصد به نانوایی‌ها به عنوان عامل مشوق پرداخت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در آرد نوع دوم این مبلغ ۱۰ درصد است که دولت از سهم فروش به عنوان مشوق به نانوایی‌ها پرداخت می‌کند و امید بر این داریم تا پایان هفته نصب این کارتخوان‌ها کامل شود.

دهنوی در خصوص راهکارهای کاهش صف‌های نان در استان، بیان کرد: یکی از تخلفات بسیار مهم انجام شده در موضوع آرد و نان این بود که آرد به صورت غیرمجاز و توسط گروه‌های مختلف از شبکه رسمی خارج می‌شد.

وی اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی اداره‌کل اطلاعات و دادگستری استان گلستان و دستگیری اعضای شبکه اخلال در نظام توزیع آرد و نان خوشبختانه اتفاقات خوبی در کاهش صف‌های نان در نانوایی‌ها رخ داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: اعضای این شبکه سازمان یافته ۵۶ هزار کیسه آرد سهمیه استان گلستان و سایر استان‌ها را از شبکه رسمی توزیع آرد خارج می‌کردند.

دهنوی گفت: حتما برخوردهای قاطعی با متخلفان انجام خواهد شد و با هر کسی با هر سطحی که بخواهد امنیت غذایی مردم را به خطر بیاندازد، برخورد خواهیم کرد.

وی درباره قیمت مصوب مرغ در استان تاکید کرد: قیمت مرغ باید به قیمت مصوب یعنی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسید و اگر تا امروز قیمت کمتر بود به‌خاطر تقاضای پایین مردم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مرغ در استان‌های همجوار با قیمت بیشتری فروخته می‌شود ولی تلاش ما بر این است که این قیمت را به قیمت مصوب ثابت نگه داریم.

دهنوی گفت: فروش پایین‌تر از این قیمت مانعی ندارد ولی قیمت بالاتر تخلف است و برخورد خواهد شد.

وی درباره عدم عرضه برخی کالاهای اساسی در فروشگاه‌های بزرگ بیان کرد: نظارت‌ها را بیشتر کردیم و این قانون جدید تعزیرات ابزار قانونی را برای برخوردهای قاطع با متخلفان بیشتر کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: مجموعه نظارت بر بازار ما چند برابر سال‌های گذشته شده و در سه هفته اخیر بیش از ۸۰۰ نانوایی شامل تعزیر شدند و این یعنی یک سوم نانوایی‌های استان تخلف کردند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول