اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و ایران در تاشکند + تصاویر

سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در دیداری در شهر «تاشکند» در مورد اوضاع افغانستان تبادل نظر کردند.

افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و ایران در تاشکند + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ولادیمیر ناراف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در دیداری در شهر «تاشکند» در مورد وضعیت «کابل» تبادل نظر کردند.

در این دیدار چگونگی و چشم انداز گسترش همکاری‌های ازبکستان و ایران و همکاری‌ در مورد مسائل افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بر آمادگی طرفین برای تداوم گفت‌وگوهای سازنده در بازسازی پسادرگیری افغانستان، ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم برادر افغانستان و جذب آن به منطقه‌ تاکید شد.

طرف ایرانی اعلام آمادگی کرد در نشست بین المللی با محور افغانستان که در ماه ژوئیه سال 2022 میلادی در شهر «تاشکند» برگزار می‌شود، شرکت کند.

در این دیدار «حمید نیرآبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان و «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول