اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پرونده‌های قضایی قرچک، یک‌هزار و ۷۶۷ فقره کاهش یافته است

رئیس دادگستری قرچک با اشاره به کاهش یک‌هزار و ۷۶۷ فقره پرونده قضایی در این شهرستان گفت: در یک سال پرونده های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان ۵۷۹۲۰ فقره ورودی بوده و در همین مدت ۵۹۶۸۷ فقره رسیدگی شده است.

پرونده‌های قضایی قرچک، یک‌هزار و ۷۶۷ فقره کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، فریدون محمدی رئیس دادگستری شهرستان قرچک در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: گرامی می داریم نام و یاد شهدای مظلوم قوه قضاییه به خصوص شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش که در سال ۱۳۶۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

وی گفت: شخصیت دکتر بهشتی در انقلاب اسلامی ایران بی نظیر و بی بدیل بوده وی دارای تحصیلات عالیه در حوزه و دانشگاه داشته است، در تنظیم و تهیه قانون اساسی نقش به سزایی را ایفا کرده است و به نوعی می توان گفت بنیان گذار قوانین دستگاه قضایی بوده است، براساس همین اقداماتی که انجام شده دشمنان زیادی در داخل و خارج از کشور داشته و دشمنان سعی بر تخریب شخصیت والای شهید بهشتی کردند و معاندین و دشمنان داخلی و خارجی نیز اقدام به ترور این شهید مظلوم در ۷ تیر ماه ۱۳۶۰ کردند.

محمدی افزود: دشمنان نظام همیشه در شناسایی افراد سرشناس و تاثیر گذار نظام خوب عمل کردند و اقدام به ترور این شخصیت ها کردند و خسارات مادی و معنوی زیادی بر نظام انقلاب  تحمیل کردند.

وی بیان داشت: با توجه به حوزه وسیع دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است و زمینه رسیدگی به پرونده های قضایی بهبود یافته و زمان آنها کاهش پیدا کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان قرچک در ادامه تصریح کرد: مجموعه ورودی پرونده ها به دادسرای شهرستان در طول یک سال ۲۷ هزار و ۳۴۹ فقره بود و میزان خروجی این پرونده ها از دادگستری  ۲۸ هزار و ۴۲۶ فقره بوده است و کاهش موجودی پرونده ها یک هزار و ۷۷ فقره پرونده است که از سنوات گذشته رسیدگی شده است.

محمدی در ادامه اظهار داشت: مجموعه پرونده دادسرا ۱۸ هزار و ۷۷۷ پروند بوده و خروجی این پرونده ها حدود ۱۹ هزار پرونده بوده است، همچنین جمع پرونده های شورای حل اختلاف ۱۱ هزار و ۷۹۷ و میزان خروجی ۱۱ هزار و ۹۱۳ بوده و در نهایت مجموعه سه دستگاه ۱۷۶۷ پرونده بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: در یک سال پرونده های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان ۵۷ هزار و ۹۲۰ فقره ورودی پرونده بوده و در همین مدت ۵۹ هزار و ۶۸۷ فقره رسیدگی شده است و در مجموع یک هزار و ۷۶۷ فقره کاهش پرونده از سنوات قبل را داشته ایم.

محمدی گفت: با کمکهای رئیس دستگاه قضایی استان ساختمان جدید دستگاه قضایی تامین اعتبار شده و در چند ماه آینده تکمیل شده و تحویل داده خواهد شد از نظر پرسنل اداری و قضایی نیز قول مساعد داده شده تا چارت اداری و قضایی تکمیل شود.

وی بیان کرد: کمک های خوبی به خانواده های زندانیان صورت گرفته است، این کمک ها توسط مجمع حمایت از زندانیان بوده است، مسایل مشکلات آموزشی فرزندان زندانیان و معیشت آنها در دستور در کار قرار دارد، دستگاه قضایی شهرستان در مبارزه با اراذل و اوباش با جدیت برخورد می کند چرا که امنیت و آسایش مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و احکام فضایی در کمترین زمان صادر می شود. 

رئیس دادگستری شهرستان قرچک در پایان گفت: زمان رسیدگی به پرونده ها نسبت به قبل کاهش چشمگیری یافته و میانگین رسیدگی به پرونده در دستگاه قضایی شهرستان از ۶ به ۲ ماه کاهش یافته است. 

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول